Sagt och gjort. Originalhögtalaren befriades från de sorgliga elementresterna, fick sig en genomgång av ytskikt och en nymålad baffel innan elementen från kopian flyttades över (9710 och MT20, som det ska vara). Låter helt ok. Som jag minns dem från barndomen.
Men nu sitter jag alltså här med två välbyggda lådor, en ovilja att slänga dem och en lust att hitta ett kul projekt till hösten...därför vänder jag mig till er.
Ska jag förse dem med ny baffel, vända dem och bygga udda storstativare för garaget där kraven inte är särskilt högt ställda (de skulle ersätta en Mark-bandare som följde med i husköpet...)
Ska jag ge mig på något slags OAx-bygge med en plateamp för aktiv drivning?
Ska jag staga upp lådorna invändigt och bygga basar som verkligen skulle passa in där hemma? Omkring 47 liter per låda går väl att jobba med?
Eller något helt annat?
Gissar att det logiska svaret är att jag borde tänka om, lägga ut lådorna som bortskänkes och hitta ett vettigare projekt att sysselsätta mig med...
...men det är något här som tilltalar mig, i att behålla och bygga...och när jag fått något på hjärnan vill jag inte gärna släppa det.

Just nu känns tanken på att bygga basar roligast.
Går det ens att få ihop något rimligt bra med en sådan låda?
Måttstocken är inte att uppnå Ino-klass. Bara det går att fixa för typ 5k och låta bättre än den överbumliga Elac 8-tummaren från gissningsvis sent 90-tal som de skulle ersätta.
Någon som har några inspel? Uppmuntrande ord? Vettiga invändningar?
Vad skulle ni själva ha hittat på?
Sent from my SM-G925F using Tapatalk