Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Nej, det har jag aldrig påstått.
Vinylcalle skrev:Det är väl bara RIAA-steget som är aktivt i Edison One?
Nu kan man ju ha den goda smaken att vilja ha den och spela riktiga skivor iofs.![]()
Mvh Carl
MartinX skrev:Morello skrev:Nej, det har jag aldrig påstått.
Nej kanske inte så radikalt jag tolkade det som att originaltrafon vanligtvis var på 260V men så verkar inte vara fallet. 185V räcker förmodligen till men är du 100% på att konstruktionen funkar lika bra med inspänningen 40V lägre?
danfra skrev:Andra exemplar av Edison One kör med trafos som lämnar 200VAC...
danfra skrev:Nu förstår jag![]()
Vad jag menade var om man inte kan göra en anodföljare genom att koppla in volymkontrollen på gallret och ta utsignalen på anoden.
Vipps var alla signlaer buffrade... Vad skulle för- och nackdelarna bli?
danfra skrev:Nu förstår jag![]()
Vad jag menade var om man inte kan göra en anodföljare genom att koppla in volymkontrollen på gallret och ta utsignalen på anoden.
Morello skrev:danfra skrev:Nu förstår jag![]()
Jag är inte säker på vad du menar - kan du göra en skiss?
danfra skrev:Jag tänkte att man gör om katodföljaren till en anodföljare genom att koppla volympotten på gallret och ta ut signalen på anoden. Bara en tanke. Man kanske måste fixa med lite mer? Det kanske inte blir ngn direkt förbättring?
Morello skrev:Mja, det går inte att plocka en signal på anodsidan som följer gallret; signalerna är nämligen i motfas.
DQ-20 skrev:Morello skrev:Mja, det går inte att plocka en signal på anodsidan som följer gallret; signalerna är nämligen i motfas.
Jajaja, men du förstår nog vad jag menar. Förstärkningen kan bli "nära -1" i anodföljaren istället för "nära 1" med en katodföljare. Med anodföljare blir konstruktionen inverterande. Engelska Audio Note har kört med anodföljare. Varför vet jag inte.
/DQ-20
Användare som besöker denna kategori: MoonMartin och 16 gäster