Moderator: Redaktörer
Morfar68 skrev:Byggde efter bästa förmåga och det låter apa! Väldigt lite ljud kommer ut och det som kommer ut låter som om högtalaren "bottnar".
Morfar68 skrev:Så svaret är antagligen att jag behöver större låda? Gör om, gör rätt, typ? Jag har inte fattat det där med att räkna om portar. Man får ju ett givet värde i alla de där programmen baserat på T/S. Hur gör man för att räkna på annan låda men med samma element, liksom? Kan man "låsa" volymen i nåt program?
Morfar68 skrev:Angående avstämningen; jag fick ju fram lådstorlek baserat på T/S värdena? Ska man stämma av djupare än rekommenderat? Är urkass på högtalarmatematik, alla program säger dessutom lite olika.
Morfar68 skrev:Dagens resultat:
Basen som fullrange - ingen dist men såklart dovt ljud, basen via miniDSP - distar/bottnar, låter illa, basen genom min JB Systems equalizer - ingen dist men lite mellanregister smiter igenom.
Det är skapligt bra tryck utan DSPn, den går inte så djupt men det den gör bra , gör den riktigt bra.
Morfar68 skrev:Vad innebär "2 rör 246 mm"? Båda rören 246 eller rören tillsammans 246 mm? Antar att båda ska vara 246 mm vardera?
hammarn_2 skrev:Byglingen på en vanlig (obalanserad, ej HD) miniDSP gäller ju också spänning _in_ inte ut.
Morfar68 skrev:Jag kan ju prova med att sätta en förförstärkare mellan DSP:n och Behringern. Mest känner jag nog att jag vill bygga om eftersom lådan är såpass felbyggd.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 29 gäster