Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:vilken lådstorlek kan accepteras? vilka krav på ljudnivå och frekvensgång finns?
edit: här har du en kandidat http://rabu-acoustics.dk/SB%20Acoustics ... uct_id=112
1500 kr/st så det ryms en hel del inom budget.
Kraniet skrev:vilken lådstorlek kan accepteras? vilka krav på ljudnivå och frekvensgång finns?
edit: här har du en kandidat http://rabu-acoustics.dk/SB%20Acoustics ... uct_id=112
1500 kr/st så det ryms en hel del inom budget.
MagnusÖstberg skrev:Jag skulle bli hemskt glad om du ville utveckla din tanke om bilbas lite grann
hi_pot skrev:Hade Amega mannen på besök här hemma i våras då han hade vägen förbi med en leverans till mig. Fråga honom om något kul element att bygga sub med.
Han tipsa om BMS 12S330 som han själv använder i sina byggen. Går på ca 2500:-/st. Hög verkningsgrad och klarar mycket effekt. Är sugen själv att bygga med det nästa gång jag ska bygga sub.
MagnusÖstberg skrev:hi_pot skrev:Hade Amega mannen på besök här hemma i våras då han hade vägen förbi med en leverans till mig. Fråga honom om något kul element att bygga sub med.
Han tipsa om BMS 12S330 som han själv använder i sina byggen. Går på ca 2500:-/st. Hög verkningsgrad och klarar mycket effekt. Är sugen själv att bygga med det nästa gång jag ska bygga sub.
4 stycken sådana...slaglängden var ju inte så överväldigande, men i övrigt rätt ok.
Känns lite som mina bremenbasar, som visserligen är 10", men har dubbla linjära slaglängden.
hi_pot skrev:MagnusÖstberg skrev:hi_pot skrev:Hade Amega mannen på besök här hemma i våras då han hade vägen förbi med en leverans till mig. Fråga honom om något kul element att bygga sub med.
4 stycken sådana...slaglängden var ju inte så överväldigande, men i övrigt rätt ok.
Känns lite som mina bremenbasar, som visserligen är 10", men har dubbla linjära slaglängden.
Ja det får vi verkligen hoppas att det elementet är "rätt ok" om man nu lyckas sälja högtalare med den basen i för 18500 dollar...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster