Jag har en Denon DN-A7100 bioprocessor som jag använder som försteg vid stereolyssning. Jag vill helst ha den gömd i mitt "maskinrum" men jag vill även kunna se vad volymen står på. Framför allt vill jag kunna se och ställa den på 0 för pass-through när jag kör film (annan biostärkare sitter alltså "före" i kedjan vid filmtittning och sköter resten av kanalerna).
Finns det något fiffigt sätt att ordna en "remote display" med volymkontroll? Minst vill jag alltså ha feedback på volymen, men helst också en rejäl ratt nära till hands. Idag reglerar jag volymen med IR extender, men jag får ju ingen visuell feedback då. Det är som sagt viktigt att veta att den står på 0 ibland. Alternativ som jag ser:
-Riva loss hela fronten och bygga en ny, tunn låda med bara frontkortet, med lång sladd till själva försteget. Kräver att det går att hitta ett cleant interface att skarva i. Har inte öppnat och tittat än.
-Kamera med app i telefonen.
-Utnyttja apparatens rs-232c. Känns som det "riktiga" sättet, men jag har dålig koll.
-Kanske hdmi ut kan ge feedback?
Tyvärr kan man inte programmera nivåer för startvolym, mutevolym etc för denna maskin. Det hade löst en del om den alltid startade på 0dB. Nu startar den med samma som när man stängde.
Bonus är om andra, mer vanliga människor i familjen kan använda den!
Manual:
http://e345eb35efcb99754b1f-525d2f2124a3483dfbd3f17c87329990.r36.cf2.rackcdn.com//1180/documents/DNA7100_U(E3)_IM_ENG_1st.pdf