Det blev i alla fall ett par vita OD-11 i dåligt skick som start. Färgen var skavd, lite missfärgad på sina ställen och elementen visade sig vara helt skrot när de monterades ut. Jag hade hoppats på att kanta om dem men som man ser på bilden här under är att spindeln var ordentligt knölig.

Högtalarna när de köptes.

Baffel

Gamla elementen

Spindeln

Inuti lådan
Så vart börjar man då. Första steget var att försöka på tag på nya element till högtalarna. Jag tog kontakt med CarlssonPlanet och Per har hjälp mig massor med information och hjälp angående högtalarna, om han läser detta, tack ännu en gång! Han hade omkantade element som jag köpte av honom. 2 basar och senare blev det även 2 diskanter som byttes ut då de gamla var trötta och lät sådär.

Lådorna skulle även få ny färg, blev vit lack och några sprayningar senare såg de snygga ut igen!

Lådorna på tork

Ihopmonterat efter målning och nya element.
Sen såg jag en tidigare tråd här på forumet om emblemen till OD-11. Genom att läsa igenom denna ritade jag upp en egen modell och 3D-printade några olika varianter för att se hur det blev.

Är man en riktig Carlsson entusiast får jag kanske lägga in en liten varning för färgvalet som följer

Det föll i varje fall på röda emblem, jag gillar den starka färgen mot det neutrala vita. Jag tycker det ger ett lite modernare uttryck.
Avslutar med att visa några bilder på de färdiga högtalarna. Riktigt nöjd med resultatet och de låter helt fantastiskt med elementen som Per fixat!