Nästa projekt kommer bli att renovera ett par Chaconne Delta från Rauna Opus3.
Kommer göra en ny sockel i MDF samt att spackla upp alla sprickor mm med epoxispackel
Moderator: Redaktörer
smile skrev:Kul!
Jag skulle också vilja renovera ett par rauna högtalare någon gång, jag tror inte att ljudet är något för mig, men jag har faktiskt aldrig hört ett par så man vet ju aldrig
Och vackra är de!
Nya 8 tums kit för Chaconne och Crescendo. November 2015.
Vi har äntligen släppt 4 skräddarsydda kit för dessa modeller.
Med en uppgradering presterar högtalarna som de bästa högtalarna av idag.
Vanliga kitet är i nivå med övriga uppgraderingskit, men prestandan ur Chaconne respektive Crescendo har mer pondus och "bottendrag".
Eftersom dessa modeller var de bästa från Opus 3 har vi valt att ta ut svängarna och även göra ett ännu mer exklusivt kit bestående av varianter på SEAS bästa element i Excel serien. Skillnaden är markant bättre i alla register.
paa skrev:Så här skriver Rauna själva:Nya 8 tums kit för Chaconne och Crescendo. November 2015.
Vi har äntligen släppt 4 skräddarsydda kit för dessa modeller.
Med en uppgradering presterar högtalarna som de bästa högtalarna av idag.
Vanliga kitet är i nivå med övriga uppgraderingskit, men prestandan ur Chaconne respektive Crescendo har mer pondus och "bottendrag".
Eftersom dessa modeller var de bästa från Opus 3 har vi valt att ta ut svängarna och även göra ett ännu mer exklusivt kit bestående av varianter på SEAS bästa element i Excel serien. Skillnaden är markant bättre i alla register.
Användare som besöker denna kategori: Chris71 och 21 gäster