Moderator: Redaktörer
Morgan skrev:Jag undrar om någon känner till något snickeri i Göteborgs- eller Borås-området där de kan hjälpa till att fräsa hål i några MDF-bafflar? Jag har kört fast i mitt hemmabioprojekt, och tänkte att jag skulle försöka köpa mig förbi den här tröskeln. Tacksam för tips.
MagnusÖstberg skrev:Måste du ha CNC-fräs för baffelhål?
Adhoc skrev:Morgan skrev:Jag undrar om någon känner till något snickeri i Göteborgs- eller Borås-området där de kan hjälpa till att fräsa hål i några MDF-bafflar? Jag har kört fast i mitt hemmabioprojekt, och tänkte att jag skulle försöka köpa mig förbi den här tröskeln. Tacksam för tips.
Du kan väl höra med herrn ovanför det här inlägget: viewtopic.php?p=1944090#p1944090
(Snickeriet han anlitar ligger på Boråsvägen om jag minns rätt och kör CNC-fräs. Det var där som gruppköpet med arbetsskivorna i Valchromat fixades till. Mattias tror jag du träffat tidigare vid någe' tillfälle hos Robert293.)
UrSv skrev:Jag försökte förra året hos en som erbjudit sig här på forumet. Han skulle ha SEK 5000 för fyra enkla bafflar och jag kunde leverara ritningar i rätt format. För de pengarna får jag en CNC-fräs för hembruk och kan göra hur många paneler som helst...
Hoppas du hittar nån och tipsar här
UrSv skrev:Mjo, lite så jag tänkte. Ger man 500 per timme och lite för maskinhyra hade han ju haft en hel dag på sig. Han utgav sig ju för att vilja hjälpa hobbynissarna som är privatpersoner. Jag tyckte det var prissatt för att slippa undan sitt eget erbjudande...
Morgan skrev:MagnusÖstberg skrev:Måste du ha CNC-fräs för baffelhål?
Nej, naturligtvis inte. Jag brukar använda antingen en sticksåg eller en handöverfräs. Nu har jag dock redan hål i bafflarna, och be behöver förstoras med några få millimeter. Jag fräste upp ett hål i en bit spillvirke och använde sedan mallfräs för att överföra det till bafflarna, men mitt i första försöket skar kullagret ihop och sköt iväg. Det var då jag tappade byggarglädjen och lät bafflarna stå i flera månader. Nu är det inte kul att snickra på dem, utan det har blivit ett av livets alla jobbiga måsten. Noll lust att jobba vidare på egen hand, så tänkte därför köpa mig runt just den här detaljen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster