Moderator: Redaktörer
I ended up contacting the supplier directly, and found out that Loudspeaker Freaks had not paid their bill with the supplier hence the reason for the delay!
RogerGustavsson skrev:Om du betalat med kontokort kan du försöka få hjälp av kortföretaget.
My sincere apologies for this, we stopped selling Dayton in our shop because of the extreme long delivery times and non existing support from Partsexpress the owner of Dayton.
I will cancel your order and refund the payment that you made for the parts immediately.
EmuMannen skrev:Nu kan jag berätta hur detta slutade. När jag anmält säljaren till SEB och MasterCard så funderade jag på om det var något mer jag kunde göra? Så jag satte ihop ett sista email med ett "legal notice" där jag mycket formellt beskrev att jag förgäves försökt kontakta säljaren, att jag anmält honom till min bank och via dem MasterCard samt att jag ämnade polisanmäla honom nästkommande måndag om pengarna inte var återbetalda innan dess. Döm om min förvåning när jag nästan omedelbart fick ett svar från herr Jean Benoist!My sincere apologies for this, we stopped selling Dayton in our shop because of the extreme long delivery times and non existing support from Partsexpress the owner of Dayton.
I will cancel your order and refund the payment that you made for the parts immediately.
Att de slutat sälja Dayton kan ju inte ha kommit som någon överraskning för herr Jean. Inte heller att han suttit på min beställning på just Dayton i nästan tre månader utan så mycket som ett pip när jag skickat email efter email och frågat om status. I vilket fall som helst så har han nu satt tillbaka pengarna på mitt konto så nu är den här affären utagerad. Jag kommer dock inte att handla från Loudspeaker Freaks igen och jag är förvånad att det faktiskt var någon som svarade till slut. Kanske kan detta vara till hjälp för någon annan om ni råkar hamna i en liknande situation.
Användare som besöker denna kategori: RogerGustavsson och 1 gäst