Komponenter till hemmabygge skänkes

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Nahaz
 
Inlägg: 1230
Blev medlem: 2008-12-22
Ort: Kävlinge

Komponenter till hemmabygge skänkes

Inläggav Nahaz » 2019-05-02 11:38

Jag har 2st Panasonic All8 (svarta) och 1 All3 (vit) som alla är defekta (har haft en 3:a till som redan åkt till tippen).
Detta är oundvikligt på dessa modeller (3 och 8 specifikt, 1 och 2 funkar), den ena 8:an har varit inne på service och fått ett nytt "moderkort" en gång, men det nya kortet har också gett upp nu.
Panasonic har erkänt fabrikationsfel och har haft utökad garanti (3 år) på dom. Men mina är inköpta 2015 och det känns inte som att det är värt besväret med att tjata sig till en reparation där nya kortet ändå kanske ger upp om några månader.

Dom startar och ansluter till nätverket, går att para ihop med appen och går att spela på via Spotify connect men det kommer inget ljud ur dom.
Enligt något forum där någon öppnat upp dom och mätt så kommer ingen effekt ur slutsteget på kortet. Men jag vet inte om det kommer signal innan slutsteget, kanske någon har ett Diy projekt som har nytta av dom fungerande komponenterna i högtalarna?
Tänker specifikt på om någon vill ge Spotify connect möjlighet till något hemmabygge och möjligheten att synca flera hemmabyggen i huset.
Men även själva elementen skulle ju kunna vara någon till nytta, det är ju inte fel på låda/element.

Hör av er på PM i så fall, jag tror planeten mår bättre mer DIY än mer skräp på tippen.
Oppo BDP-80, HTPC -> TX-NR3010 -> cr80s -> miniDSP -> Emotiva XPA-5 -> 3 x i14, pX-4, 6 x a2, 4 x slutna mupps.
Bilder: http://www.minhembio.com/Nahaz

Återgå till DIY-forum


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster