Moderator: Redaktörer
steveo1234 skrev:Jag har för mig att det gjordes någon test på avsforum på det elementet med itne allt för imponerande resultat. Köp ett större antal kvalitetselement (18-21") istället.
Tell skrev:Tänk på att dom fuskar lite med specsen, den spelar 20Hz vid -10dB. -3dB ligger vid 26Hz. Sen vet vi iofs inte hur den ser ut innuti, men lådan är nästan 1,5m djup o 1,2m bred, så ganska långt är det nog allt
Alexi skrev:Jag är ingen expert på horn, men lägsta frekvensen styrs väl av hornlängd, så ett kvartsvågshorn borde bli 340m/s delat med 20Hz delat med 4, så 4,25 meter långt.
Alexi skrev:steveo1234 skrev:Jag har för mig att det gjordes någon test på avsforum på det elementet med itne allt för imponerande resultat. Köp ett större antal kvalitetselement (18-21") istället.
Vad jag hittade i denna tråd, klagade folk mer på priset: https://www.avsforum.com/forum/155-diy- ... ad-26.html
Hittade ingen annan tråd om det elementet.
Glockenmeister skrev:Aha, då kanske den inte är mycket bättre än mina nuvarande 2x22" Danley-horn med Cerwin-Vega element i
Glockenmeister skrev:Det är väl bara att kolla på något kraftigare 22" element så kan man väl se någorlunda hur det blir
Men det skulle vara kul att höra skillnaden, jag kan ju börja med 2 st 32" bara för att testa
Glockenmeister skrev:Men det kan ju inte vara så stor skillnad på likartade element? 22" med 6" talspole" xmax peak to peak 4 cm, dubbelstackad stor magnet. 2500w RMS. Hittar man ett element som har de nämnda värdena så måste väl allt annat vara så gott som identiskt. Mina element är gamla o tillverkas inte längre
Användare som besöker denna kategori: akerorj och 35 gäster