Tack för all input så långt, ska kolla upp era tips.
Jag har byggt en hel del och har alltid litat på diverse beräkningsprogram och med element som varit det bästa man fått tag på.
Min första låda var en baslåda med push-pull princip som specialarbete i plugget. Räknade den med Backes program, typ 24 år sedan.
Vidare mycket bilbyggen och byggen på skoj för att ha något att lyssna på när man mekat i garaget. Ett väldigt lyckat bygge blev med ett 4" DLS element i en oräknad liten låda på 10 liter med en bit gummislang som port...
I dagsläget har jag snart byggt färdigt en CNC maskin för hobbybruk. Är så jäkla sugen att börja bygga lite roliga högtalare med den.
Tänkte göra mitt bästa för att bygga något riktigt bra till min hemmabio. Därav börjar man fundera på element och önskan att inte bara köpa det bästa för vad man kan tänka sig att lägga på detta utan verkligen kunna göra en bra bedömning innan och kanske hitta något i högre prisklass men prisvärt. Kör B&W 6 serien i dagsläget och vill så klart bygga något som jag tycker låter bättre...
Oj det blev långt men ville förklara hur jag tänker. Vet att det blir komplicerat men det är ok...