Projicera Philips PM 3233 på väggen

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
det-var-battre-forr
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 2014-08-01
Ort: Stockholm

Projicera Philips PM 3233 på väggen

Inläggav det-var-battre-forr » 2019-11-08 17:30

Hejs,

Jag har länge kört ett Philips PM 3233 som är kopplat på Tape-utgångarna i förstärkarna (det har passerat ett par). Här finns en video på det f.ö.:


Jag vill kunna projicera alltsammans på väggen på något vis. Det är viktigt att det är väldigt billigt. Jag kör skrot/sopor/lågbudget/loppisfynd-upplägg 8) Har ni några idéer på hur det här kan gå till? Jag vill att man ska kunna se oscilloskopet "som vanligt" OCKSÅ, dvs. att det inte enbart projicerar på väggen. :twisted:

EDIT: det här hamnade i fel delforum, meningen var att posta det här: viewforum.php?f=3

Frisk
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2008-10-27

Re: Projicera Philips PM 3233 på väggen

Inläggav Frisk » 2019-11-10 21:14

Har du oscilloscope med videoutgång går det ju koppla en projektor där. Jag har en CRT-projektor som mest är i vägen, den kan jag nog skänka mot upphämtning. Eller tas med till Stockholmsområdet i samband med resa.

Användarvisningsbild
det-var-battre-forr
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 2014-08-01
Ort: Stockholm

Re: Projicera Philips PM 3233 på väggen

Inläggav det-var-battre-forr » 2019-11-21 01:06

Frisk skrev:Har du oscilloscope med videoutgång går det ju koppla en projektor där. Jag har en CRT-projektor som mest är i vägen, den kan jag nog skänka mot upphämtning. Eller tas med till Stockholmsområdet i samband med resa.


Bra fråga där, och bra idé. Jag har inte ens tänkt i dom banorna att det här gamla oscilloskopet kan ha det. Jag har "T.B. Out" på det. Jag vet inte vad det är och hittar inget vettigt när jag söker. Jag ska ta och kolla lite i manualen som jag har. Tror jag har tid i morgon.

Tar gärna emot en CRT-projektor om du skänker bort, om det visar sig funka för det här. :) Det brinner inte i knutarna direkt så då hämtar jag gärna upp det då du är i Stockholmsområdet.


Återgå till DIY-forum


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 10 gäster