Någon som kan vatten/laserskära?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
smile

Någon som kan vatten/laserskära?

Inläggav smile » 2019-12-10 19:55

Hej!

Jag undrar om det är någon här inne som har tillgång till maskiner för bearbetning av topp-plåtar till en rörförstärkare?

Jag behöver göra ca: 70 hål med 4 olika diametrar i två plåtar.

Då jag vill ha det lite symetriskt och snyggt tänkte jag att jag skulle kunna leja bort det till någon som har utrustningen.  :)

Användarvisningsbild
Adhoc

Re: Någon som kan vatten/laserskära?

Inläggav Adhoc » 2019-12-10 20:30

Om du inte får napp från forumet (jag vet i alla fall en som har skurit till högtalarlådor med vattenjet), så kan du ju höra med Pirex AB. Dom finns i Rimbo där du bor och har alltid varit trevliga å lätta att ha å göra med, i jobbet då. Till rörförstärkare kanske det räcker med en spillbit som annars ändå går i containern. Enkelt och symmetrisk mönster underlättar programmeringen.

Användarvisningsbild
smile

Inläggav smile » 2019-12-10 22:29

Okej, tack för tipset Adhoc, hade ingen aning om att vi hade ett företag i byn som sysslade med sånt här, men jag har ju bara bott här i 15 år eller så, så vad vet jag? :lol:

Ska kolla med dem om de åtar sig jobb åt privatpersoner.
Annars är jag fortfarande intresserad om det är någon på forumet som besitter resurserna!

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2019-12-11 01:12

Schyst fikabröd för personalen kan vara enklare och mer uppskattad "betalning" för en tjänst än kort / fakturor när det gäller privatpersoner som inte finns upplagda i affärssystemet. Så funkar det hos oss om privatpersoner hör av sig angående artiklar som annars är svåra att få tag på.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2019-12-11 11:20

Stefan, avr7000 på forumet, gör väl också sådana jobb? Har även en granne som sysslar med vattenskärning.

Användarvisningsbild
smile

Inläggav smile » 2019-12-13 14:24

Jag rullade ner till PIREX i byn.

Pratade med en väldigt trevlig kille som blev lite lyrisk då jag berättade vad jag behövde ha utfört, han hade minnsan en Copland, så några hål i en plåtskiva kunde han ordna utan problem!

Tack för tipset Adhoc, tror att jag kommer att kunna nytja det här företaget flera gånger framöver!

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2019-12-13 16:24

Kul o höra :D

Återgå till DIY-forum