Jag byggde en låda för SLAPS för bas, men har haft svårigheter att få förstärkaren stabil.

Första problemet var att operationsförstärkaren falerade, antagligen beroende på höga startspänningar från SMPS:arna eller spänningar från SLAPS-spolens "kick-back" vid avstängning.
Ett externt 7815/7915 PSU löste det problemet.
Andra problemen var att enstaka MOSFET:ar kunde bli väldigt varma.
Först trodde jag att det var ett matchingsproblem, och efter matchning med en alternativ metod, blev det lite bättre.
Men jag noterade efter tredje eller fjärde trasiga MOSFET:en att det alltid var den mittersta MOSFET:en på en kylfläns som gick sönder.
Kylflänsen var alltså för liten; den mittersta MOSFET:en blev varmare än de andra och Vgs sjönk som innebär än högre Ids, som gjorde att kylflänsen blev ännu varmare... ja, ni fattar.
En varmare kylfläns innebar också att de två återstående MOSFET:ar också fick lägre Vgs.
Så tre kylflänsar med två MOSFET:ar på varje kylfläns verkar ha löst problemet.
Lite lådbilder:
Hela lådan med utfläkta kylflänsar:

Nere till vänster syns det externa nätaggregatet för operationsförstärkarna.
Lite närmare, den mittersta MOSFET:en på båda kylflänsarana har alltså flyttat till en tredje kylfläns:

Förstegskortet:

Jga kommer antagligen flytta steget till en gemensam förförstärkarlåda (dvs i det externa nätaggregatet ovan).
Ingången till SLAPS för bas blir då till C2.
Kan vara praktiskt om man vill testa andra slags förförstärkare (11x).
PSU för SLAPS för bas:

Tredje problemet, som inte är löst än, är att jag får en andratonsresonans vid 55,5 Hz.
Vid halva den frekvensen syns en hög fjärdeton:

Hela lådan vibrerar vid 55,5 Hz.
Jag har provat att öka C3 och även C2 utan att varken frekvens eller amplitud ändrar sig.
Ej hellar påverkar bortkoppling av konstlasten eller drosslarna L3 och L4.
Några idéer om vad det kan vara som orsakar detta?