Moderator: Redaktörer
Eri skrev:Sprayfärg är nog det som kan bli snyggast om man lyckas. Svårast är nog hur man skall maska så att färgen bara kommer på membranet. Viktökningen tror jag är försumbar.
Emanuelgbg skrev:Bara det fäster ordentligt och inte flagnar efter ett tag?
avr7000 skrev:Faktiskt.io djefla stollar![]()
Hade detta varit teknikavdelningen på ett företag som skulle lösa ett problem skulle företaget konka omgående.
"randvillkor" är att:
Den skall bli svart
-gärna jämn o snygg färg...
Ingen yttre mekanisk åverkan finns på ytan då det är en högtalarkon.
Det "svarta" skall inte väga nåt för att inte påverka elementets egenskaper.
Tvätta kon med sprit eller liknande
Ordna maskering (tejp eller ihoptejpad pappersring eller avsågad plastburk med rätt diameter.)
Måla tunnt med svart sprayfärg
Klart.
paa skrev:Om man är medlem i MEK tycker jag det bör synas att konen är av metall!
Eri skrev:avr7000 skrev:Faktiskt.io djefla stollar![]()
Hade detta varit teknikavdelningen på ett företag som skulle lösa ett problem skulle företaget konka omgående.
"randvillkor" är att:
Den skall bli svart
-gärna jämn o snygg färg...
Ingen yttre mekanisk åverkan finns på ytan då det är en högtalarkon.
Det "svarta" skall inte väga nåt för att inte påverka elementets egenskaper.
Tvätta kon med sprit eller liknande
Ordna maskering (tejp eller ihoptejpad pappersring eller avsågad plastburk med rätt diameter.)
Måla tunnt med svart sprayfärg
Klart.
Bra synpunkter här. Har själv funderat på en hoptejpad ring av papper eller tunn kartong. Att hitta något färdigt med rätt diameter tror jag blir svårt.
Calleberg skrev:Vattenfärg, blir ju bara pigmentet kvar, och du har stort urval av färger. Gissar att du inte tänker måla dem svarta ...
Appliceramed blomspruta, du kan tom. skita i att maskera
Nattlorden skrev:Calleberg skrev:Vattenfärg, blir ju bara pigmentet kvar, och du har stort urval av färger. Gissar att du inte tänker måla dem svarta ...
Appliceramed blomspruta, du kan tom. skita i att maskera
jo, så svart som möjligt.... det är för att de inte skall synas i en för övrigt väldigt svart bio...
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 24 gäster