Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Det där är halva högerkanalen ju, var är resten?
AndersP skrev:Jag är lite inne på 8 lådor med 2 mottakt monterade element per låda.
M&K Sound skrev:Push-Pull Dual Drive
The unique M&K Sound Push-Pull Dual Driver configuration eliminates distortion and delivers 6dB of additional output for enhanced bass detail, articulation, authority and impact. With two identical drivers mounted in opposite phase in a push pull configuration, the distortion generated by the drivers, one in-phase and one out-of-phase, effectively cancels itself for significant improvements in overall system harmonic distortion measurements. Essentially, two drivers become one and their non-linear distortion products are eliminated.
Tangband skrev:Tvetts låda borde väl fungera precis som M&K:s låda. Det blir ju distminskning tack vare kopplingen.
Men man kan ju lika gärna ha ett av elementen på samma baffel med aschlet ( magneten ) utåt och kopplat fasvänd.
Men M&K:s lösning är snyggare
Bjorn_ skrev:Nu var det så längesedan jag befann mig på faktiskt, så jag har glömt bort vem som höll på med det. Men ”någon” höll på att labba med två element kopplade med rör, typ papprör eller avloppsrör. Som i sin tur skulle sitta i sluten låda. Någon som känner igen det?
AndersP skrev:Tangband skrev:Tvetts låda borde väl fungera precis som M&K:s låda. Det blir ju distminskning tack vare kopplingen.
Men man kan ju lika gärna ha ett av elementen på samma baffel med aschlet ( magneten ) utåt och kopplat fasvänd.
Tvetts låda tror jag är bättre för att elementen är närmare varandra.
Tangband skrev:AndersP skrev:Tangband skrev:Tvetts låda borde väl fungera precis som M&K:s låda. Det blir ju distminskning tack vare kopplingen.
Tvetts låda tror jag är bättre för att elementen är närmare varandra.
Ja, fast med de våglängder det handlar om under 80 Hz kanske skillnaden inte är så stor.
Bjorn_ skrev:Med 16 lådor så blir det väl en sådär en 5632 cm2 kon?![]()
Har du plats med det så kanske det ändå är en rätt fet lösning![]()
... och enklare att bygga
Bjorn_ skrev:Jamen här var den ju:
https://faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=63480
Kanske inte var ett jättebra tips för just ditt fall, men kul tråd om inget annat
AndersP skrev:Har ingen aning hur stor skillnaden blir, men iö påstod att närheten var betydelsefull i det här sammanhanget. Har för mig att det var en diskussion om twinholdrarna.
Nattlorden skrev:varför inte montera tvärt emot med avloppsrör och låta hela magnetstrukturen vara synlig. kan bli snygga "torn".
tvett skrev:Men att använda XLS till isobarik är slöseri.
Bjorn_ skrev:Nattlorden skrev:varför inte montera tvärt emot med avloppsrör och låta hela magnetstrukturen vara synlig. kan bli snygga "torn".
Då behöver man väl knappt rör? Bara skruva elementen på varsin sida om baffeln? Små lådor blir det om inget annat...
Nattlorden skrev:Bjorn_ skrev:Nattlorden skrev:varför inte montera tvärt emot med avloppsrör och låta hela magnetstrukturen vara synlig. kan bli snygga "torn".
Då behöver man väl knappt rör? Bara skruva elementen på varsin sida om baffeln? Små lådor blir det om inget annat...
Tänkte mig att det blev visuellt snyggare att hålla en rund form genomgående.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster