basbygge.. hjälp!

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
rallemeister

basbygge.. hjälp!

Inläggav rallemeister » 2005-07-26 18:40

Köpte ett paket från mds med en 15" fanatic powerbas och ett MDS PH-120 slutsteg. Jag fick med en ritning och byggde precis som det stod, problemet är bara att basen blev jättelåg. Man hör nästan inget, det enda som händer är att fönstrerna skakar och man får ont i huvudet. Så nu för att det inte ska bli fel ingen tänkte jag att någon kunde hjälpa mig med en låda där man känner dunket lite bättre. Min far är snickare så komplicerade ritningar är inget problem alls. (vore kul om man kunde bygga den så att den snygga kromade korgen synns :).

Nästa problem som är lite svårare är att parametrarna för elementet inte finns kvar på hemsidan (tror jag). Det är i alla fall en MDS FANATIC 15" som köptes i slutet av förra sommaren.

Vore jättekul om nån kunde hjälpa mig eventuellt berätta hur jag kan få tag i siffrorna för elementet igen.

tack! //Rasmus

Användarvisningsbild
fidelityn

Inläggav fidelityn » 2005-07-26 20:32

Det första som slår mig är stående vågor i ditt rum, kan vara en hel del annat också men prova och ställ dina subbar i hörnen vid samma vägg som dina vanliga högtalare och var noga med inkopplingen så du inte fasvänder den ena subben.

Är inte bekant med ditt slutsteg så jag vet inte om det är rent substeg med delningsfilter inbyggt eller ett vanligt stereo-steg.
För bästa resultat behövs delningsfilter för såväl sub som sidohögtalare, helst aktiv sådan.

Återgå till DIY-forum