Någon som vet mera om denna typ av P17 element?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

MathiasJK

Någon som vet mera om denna typ av P17 element?

Inläggav MathiasJK » 2020-07-17 22:17

Hallå!

Jag skulle behöva lite hjälp från er.

Jag har under ett tag vart på jakt efter ett par Px17LTS till ett projekt där jag tror dom passar som handen i handsken, men eftersom dessa element är svåra att hitta så har jag sänkt ambitionsnivån lite och sagt till mig själv att ett par P17RCY hade fungerat bra till en början. Inte heller dessa elkement är ju direkt lätta att hitta har jag upptäckt. Jag vet iofs inte direkt heller vart jag ska leta för den delen heller. Någon som har bra tips på vart man kan vända sig för att hitta något av dessa element?
Iallafall, jag startade en tråd på Diyaudio.com där jag sökte efter ett par av antingen Px17LTS eller P17RCY och fick svar från en kille i Danmark som sa sig ha ett par P17RCY i garderoben, fast med en kon i vad jag antar är naturlig ofärgad PP. Jag bad han skicka ett par bilder på elementen och det gjorde han.

Det är följande bilder
IMG_1557.JPG
IMG_1557.JPG (276.33 KiB) Visad 713 gånger

IMG_1559.JPG
IMG_1559.JPG (789.14 KiB) Visad 713 gånger

På dessa kan man ju se att element iochförsig är kallade P17RCY, men med tillägget -H och har ett annat Hxx nummer än vad ett par original P17RCY har.
Är det någon som vet mer om dessa element? Seas har stängt för sommaren och öppnar den 3 augusti, och riktigt så länge kan jag inte vänta på svar, måste änna ge säljaren svar på om jag vill ha dom eller inte snarast, så jag hoppas att någon annan här kanske stött på dessa element och vet mer om dom?
Dom ska vara inköpta på tidigt nittiotal i Köpenhamn och affärsägaren sa att dom är identiska med P17RCY och skickade med killen en kopia på P17RCY pdf:en.
Identiska med P17RCY är dom ju inte, då dom först och främst har en ofärgad kon och sen även en icke inverterad surround.

Detta gör mig lite nyfiken på dom, faktiskt.

Någon som vet något mer om elementen?

Eventuellt tips på vart man kan annonsera efter element?

Tack på förhand, JK
Söker element:

P21LTS, HDS 830869, SS22W/8534, CA22RNX alt Ino 8" element lämpligt för att mötas mot diskant.

Användarvisningsbild
juanth

Re: Någon som vet mera om denna typ av P17 element?

Inläggav juanth » 2020-07-17 22:36

Vet Inget om just dessa men ebay eller hifishark kan vara ställen att söka på.

Släng ut en sökesannons på https://hifitorget.se/
Mvh Johan

Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Styrelseledamot sedan maj 2024 i Stiftelsen Stig Carlsson.

MathiasJK

Inläggav MathiasJK » 2020-07-18 09:54

Tack för tipset!

Slängde ut en annons där, får Hoppas någon svarar. Det lär ju finnas oanvända element i ett antal garderober runtom i Sverige av båda modeller.
Söker element:

P21LTS, HDS 830869, SS22W/8534, CA22RNX alt Ino 8" element lämpligt för att mötas mot diskant.

Användarvisningsbild
juanth

Inläggav juanth » 2020-07-18 15:41

MathiasJK skrev:Tack för tipset!

Slängde ut en annons där, får Hoppas någon svarar. Det lär ju finnas oanvända element i ett antal garderober runtom i Sverige av båda modeller.

Det gör det säkert. Jag hittade ett par oanvända Px17LTS på blocket. Skickade med dem som reservelement till ett par trevägare. Hoppas du hittar.
Mvh Johan

Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Styrelseledamot sedan maj 2024 i Stiftelsen Stig Carlsson.

Återgå till DIY-forum