Moderator: Redaktörer
Baffel skrev:Då talar jag om riktig välljudande högtalare för 200 kr. Fin fast distinkt bas osv. Eller jag tror jag stryker väljudande, ljudande lär nog passa bättre . Någon bas lär knappast finnas dessutom. Men skit samma . För 200 kr spelar det ingen roll. Har ändå några spånplattor liggande . Kör bara ett test med en baffel utan sidoväggar. Läs mer här och studera de superbra mätvärdena .
https://www.hifitest.de/test/selbstbaup ... k_269_8754
Baffel skrev:Inte mer? Jag smackar ihop dem när jag är i sommarstugan om några veckor. Lär låta skräp , men strunt samma. Kul att testa bara. Tar ingen tid. Kostar bara 200 kr.
Baffel skrev:Aha. Där lärde jag mig något.![]()
Ähä den där smällde jag ihop bara med det jag hade liggandes i stugan för att testa elementet. Blev rangligare än jag trodde så det lärde jag mig alla fall. Som tur var byggde jag bara en baffel. Om jag nu köper sex element till och testar att sätta fyra i varje baffel så får jag klura ut hur de ska vara placerade . Har ju dock verkligen svårt att tänka mig att det blir så bra som beskriven i länken ovan . Men å andra sidan billigt , lärorikt och ett enkelt byggprojekt. Med en snabla tur så kanske det kommer låta hyfsat.
Vad tror du om att placera dem så här :
rikkitikkitavi skrev:Baffel skrev:Aha. Där lärde jag mig något.![]()
Ähä den där smällde jag ihop bara med det jag hade liggandes i stugan för att testa elementet. Blev rangligare än jag trodde så det lärde jag mig alla fall. Som tur var byggde jag bara en baffel. Om jag nu köper sex element till och testar att sätta fyra i varje baffel så får jag klura ut hur de ska vara placerade . Har ju dock verkligen svårt att tänka mig att det blir så bra som beskriven i länken ovan . Men å andra sidan billigt , lärorikt och ett enkelt byggprojekt. Med en snabla tur så kanske det kommer låta hyfsat.
Vad tror du om att placera dem så här :
Ladda ner Edge från tolvan.com och simulera lite vet jag
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 27 gäster