SALS?A! står för Solhaga's AMT Line Source? Absolutely! och är en 220 cm hög linjekälla bestående av ovanpå varandra stackade bredbands-AMT:er.
Att helt enkelt ta tre SLAM! på höjden i en MTMMTMMTM-konfiguration skulle bli ganska kostsamt i magneter eftersom det skulle gå åt två magneter á 50 SEK styck per centimeter.
Så en svagare motor med stående enkla magneter istället för SLAM!s dubbla och liggande, skulle innebära en halv magnet per centimeter, det vill säga bara 5000 SEK i magneter per sida.
Här är ett första utkast till motorn baserat på en kurvig SLAM!-motor:

Simulerad:

Flödestäthet i gapet:

Flödestäthet är ungefär hälften av vad SLAM! har, men SALS?A! blir ju minst tre gånger så lång så känsligheten kommer att ligga i samma härad.
Det vill säga 100 dB/1m/1W
Jag är osäker hur en MTMMTMMTM skulle te sig som en linjekälla även om M och T spelar i samma område i de lägre oktaverna och det kanske blir bra i fjärrfältet.
Så varför inte göra varje AMT-membran till ett bredbandsmembran så som jag tänkte mig med SHAM, det vill säga med varierande fickdjup.
Det skulle också gör det möjligt att bättre utnyttja den högre flödestätheten i ändarna, det vill säga mellan 0 och 10 samt mellan 50 och 60 mm i plotten ovan.