Moderator: Redaktörer
solhaga skrev:Jag skriver alltså ut den varianten som är avsedd för träsidor.
nuffe skrev:Snyggt! men ska det inte vara sidor, ser nu ut som ett papper??
Henrik
MacBruce skrev:Solhaga gör mig avundsjuk – står i valet och kvalet mellan att behålla gammal "bråte" eller att slänga det gamla (av utrymmesskäl) och anskaffa nytt, typ 3D-brännare. Å ena sidan är jag ju väl bekant med min "gamla bråte" och tror mig om att kunna "krama skiten ur den" – så småningom. Å andra sidan är jag nyfiken på att prova nya möjligheter. Får se så småningom, vilken sida av mig som "vinner"...
Respekt för Solhagas landvinningar så här långt, dock!
solhaga skrev:MacBruce skrev:Solhaga gör mig avundsjuk – står i valet och kvalet mellan att behålla gammal "bråte" eller att slänga det gamla (av utrymmesskäl) och anskaffa nytt, typ 3D-brännare. Å ena sidan är jag ju väl bekant med min "gamla bråte" och tror mig om att kunna "krama skiten ur den" – så småningom. Å andra sidan är jag nyfiken på att prova nya möjligheter. Får se så småningom, vilken sida av mig som "vinner"...
Respekt för Solhagas landvinningar så här långt, dock!
Men jag försöker ju bara ha lite roligt...
solhaga skrev:Mätningar på komplett högtalare med två olika delningar vid två olika avstånd:
[ Bild ]
[ Bild ]
[ Bild ]
[ Bild ]
De höga distorsionsnivåerna runt 700 Hz beror sannolikt på resonanser
på grund av lådans dimensioner; de parallella sidorna är 12 centimeter från varandra.
Topparna hamnar olika beoroende på om det är bara baselementen, 1500 Hz delning, som distorderar eller båda, 350 Hz.
Vad som händer runt 7 kHz är jag lite osäker på. Baffelsteget?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], juanth och 4 gäster