Moderator: Redaktörer
smile skrev:Fint Rydberg, nu har du inte långt kvar!
Morello skrev:hifikg skrev:Begriper inte varför ni gömmer rören
Nakna rör är fullkomligt reglementsvidrigt och får helt enkelt inte saluföras inom EU. Nu är detta förvisso ett GDS-projekt, men lite ordning kan det ju få lov att vara även i slika projekt.
Chris71 skrev:Ni som varit med att skapa denna tråd, mörkret börjar ju vara rätt för att greppa lödkolven och det ligger ju ett förstegskit och väntar på handpåläggning, så om jag ignorera alla andra projekt hur mycket stryk skulle hushållsbudgeten behöva ta om man skulle lyckas hitta ett hemlöst projekt och sätta tänderna i?
Måste förstå hur jag bör prioritera med ett Dynamic Precision, Dynaco 70, Pass F5, Yamaha B2 och ett Hiraga som alla köar till operationsbordet.
smile skrev:Omväxling förnöjer...
Jag har idag 38 st. Synliga nakna rör i min anläggning.
Det kan räcka
hifikg skrev:Vad kostar Lundahltrafos? De kanske inte är drabbade av kronkursen.
Morello skrev:hifikg skrev:Vad kostar Lundahltrafos? De kanske inte är drabbade av kronkursen.
Finns en diskussion om Lundahl tidigare i tråden; den korta versionen: Lundahl har inte en tillräckligt stora kärna och kan således inte linda en traf till just detta projekt.
Morello skrev:smile skrev:Omväxling förnöjer...
Det kan räcka
Det där tarvar en förklaring.
smile skrev:Morello skrev:smile skrev:Omväxling förnöjer...
Det kan räcka
En bild säger mer än 1000 ord.
Två monoblock typ OTL, kanske inte värdens effektivaste konstruktion men roliga att bygga och lyssna på.
hifikg skrev:Morello skrev:hifikg skrev:Vad kostar Lundahltrafos? De kanske inte är drabbade av kronkursen.
Finns en diskussion om Lundahl tidigare i tråden; den korta versionen: Lundahl har inte en tillräckligt stora kärna och kan således inte linda en traf till just detta projekt.
Attans
Morello skrev:hifikg skrev:Morello skrev:
Attans
Vidare kommer trafobyte att medföra en hel arbete för att anpassa konstruktionen till den nya trafen, vilken sannolikt uppvisar annorlunda läckinduktans etc.
smile skrev:Morello skrev:smile skrev:Omväxling förnöjer...
Det kan räcka
En bild säger mer än 1000 ord.
Två monoblock typ OTL, kanske inte värdens effektivaste konstruktion men roliga att bygga och lyssna på.
Morello skrev:Vad är det för konstruktion - vem har ritat steget?
Morello skrev:Det är nog bara att grunda med några glas starkt och sedan trycka på knappen.
Användare som besöker denna kategori: sammel och 4 gäster