God middag
1 kanal på mitt slutsteg har trudeluttat ett par timmar . värmer gott stående på bordet

Bra ljud ,transparant, skiljer ut instr o röster bra.djup o placering av instrument lite svårt höra med 1 högtalare !
2:a kanal kortet som jag provade med lågnivå ljud innan trafo o slutrör kopplades in.(1:a inget ljud mest test o spänningar)
Aningens surr i ring trafo , men ska koppla in dc fälla o troligen slö start . ( vrid trafo start för närvarande). (400v 401v o 250 volt ca 263 volt på detta kortet.)
Rikt spänningarna i schemat diffar lite e83 pin 6 320v o pin 8 då lika med 50v ( andra kanal utan slutrör hade 180 på pin6 , samma rör som flyttades, mätte aldrig 6 ).
e88 ( olika rör mellan stegen) var ca 50v på bägge steg pin 6, med o utan slutrör o trafo. pin 8 1v.
Obs trim pot skapar missljud i matnings trafo om vriden 3-4 mm höger eller vänster med slutrör o hammond inkopplad , mitten var rätt ok ca 0.2v mellan katoderna.
Kanske ha upp till 70 v på e88 ,trillade in reklam från annan websida med maxat ljud, lät inte bra ( fast alltid lite missljud i reklamen på rösterna) var bara på kl 11 på passiv volym kontroll kopplad i min dac. drog ner till 10 o samma reklam i repris lät mer ok.
De 2 andra slutstegen 15w o 40w med ung samma ljudnivå i högt inte samma nivå av missljud på reklamen.
Nu att skaka fram hammond nr 2 , egen julklapp
Får fixa bilder på min plåtlåda med MÅNGA muttrar o skruvar i
Mvh Magnus