Moderator: Redaktörer
eljulio skrev:Tycker det är läckert med vita element...
Calleberg skrev:Lika läckert som vita jeans och vita loafers...
Maarten skrev:Jag tänker att vänster kanal är ett mindre problem än höger, då hörnplacering ger stor påverkan med alla reflexer. En rejäl dämskiva är nog minimum, om det inte går att flytta in den.
Glebster skrev:Kul, ska bli kul att följa!Calleberg skrev:Lika läckert som vita jeans och vita loafers...
Hahaha, jag dör.
Maarten skrev:OK. Varje dm från den sidoväggen är av godo. Det är alltså bra att fixa en dämpning av typ den närmsta kvadratmetern av den väggen, med någon snygg panel/skiva. Annars blir det stor påverkan på ljudet. Den till vänster kan tappa lite stöd men det gör nog inte så mycket, den är så mycket friare än den högra.
Om du vill skräddarsy invinkling går ju det bra. Du får ju ca 33 grader med de mått du angivit.
Kraniet skrev:Jysk skummadrass F10 har ju visats vara rätt så bra om man inte vill använda stenull.
juanth skrev:Kraniet skrev:Jysk skummadrass F10 har ju visats vara rätt så bra om man inte vill använda stenull.
Är det inte F30 som brukar rekommenderas?
Det kanske är samma som F10, bara tjockare?
eljulio skrev:En madrass från Jysk lär knappast komma in i tv-rummet...
eljulio skrev:När det gäller graderna på baffeln så vill det ju till att sätta avståndet från väggen innan lådan byggs om man säger så. Vet inte hur känsligt det är, om det är 30 eller 33 tex. När det gäller lådans form sett framifrån förstår jag inte riktigt hur den ser ut.
Belker skrev:Jag sover räv när ni bygger. Ok?
galder skrev:Någon som har noterat detta kit framtaget av SB A?
Snarlik? Räv, nåja
Intressanta kommentarer om elementen bl.a.
Något för Maarten att simulera.
https://sbacoustics.com/product/bromo/
galder skrev:Någon som har noterat detta kit framtaget av SB A?
Snarlik? Räv, nåja
Intressanta kommentarer om elementen bl.a.
Något för Maarten att simulera.
https://sbacoustics.com/product/bromo/
Användare som besöker denna kategori: audioslave och 31 gäster