OA-73XL

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Kraniet
 
Inlägg: 12537
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: OA-XXX

Inläggav Kraniet » 2023-01-31 09:08

Härligt :)

Ja jag tycker det brukar va bra att konkretisera vad man är ute efter i form av prestanda. Det dikterar ju mycket.

Låter som ett spännande projekt iaf
Mvh
Magnus

Kraniet
 
Inlägg: 12537
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: OA-XXX

Inläggav Kraniet » 2023-01-31 15:58

Allison One har jag länge tyckt varit intressant.
Påminner ju lite om ett ägg vi sett här på forat.

"Room-Matched Loudspeaker Systems" låter ju väldigt likt en svensk slogan för Carlsson..
http://www.classicspeakerpages.net/libr ... _brochure/
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3607
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: OA-XXX

Inläggav juanth » 2023-01-31 16:57

Kraniet skrev:Allison One har jag länge tyckt varit intressant.
Påminner ju lite om ett ägg vi sett här på forat.

"Room-Matched Loudspeaker Systems" låter ju väldigt likt en svensk slogan för Carlsson..
http://www.classicspeakerpages.net/libr ... _brochure/



Ja, Roy Allison var lite av en pionjär med liknande tankar kring ljud i hemmiljö. Mycket handlade om att gå bort dippen/utsläckningen av SBIR. Jag skulle tro att Stig kände till honom väl.
https://www.stereophile.com/content/glo ... -MHy1rN3Uo
Bilagor
EF5C8898-1B1D-4C5A-AFC7-35405A05C83E.jpeg
EF5C8898-1B1D-4C5A-AFC7-35405A05C83E.jpeg (119.7 KiB) Visad 1554 gånger
98671C10-F1AF-4851-949D-9E463D8EE6CF.jpeg
98671C10-F1AF-4851-949D-9E463D8EE6CF.jpeg (119.37 KiB) Visad 1554 gånger
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Sharkythefrog
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-04-27

Re: OA-XXX

Inläggav Sharkythefrog » 2023-02-01 19:39

Chris71 skrev:Varför du valde denna tråd har jag ingen aning om, men vad som blev ganska tydligt rätt så fort var att du inte deltog för att bidra utan att för att främja dina egna intressen, vilket oxå hade varit helt OK om du had kunnat vara lite lyhörd och givit f-n i att sne citera mig och lägga ord i min mun.


Varför jag valde denna tråd är enkelt. Som gammal ägare av bl a OA51 och OA5 har jag länge velat göra något bättre av dem.
Efter att ha gått in på flera trådar i ämnet i över hela internet så fann jag denna tråd lämplig.

MITT BIDRAG är att kunna få till en bra basbotten, precis det många andra också håller på med här, som skulle kunna fungera tillsammans med OA51/61 eller som en variant av undre delen i en "OA64" (som ju ännu inte finns) eller någon slags variant av OA58. En bra basbotten med fast distoritionslåg bas ner till f3 28 Hz.

Beträffande "egna intressen" så har väl jag ungefär samma "intressen" som alla andra här, förutom de som mot förmodan är här för att tjäna pengar på någonting, Att med hjälpa av delade tankar få till något som kan förbättra lyssningsupplevelsen av antingen befintliga eller framtida OA-lådor. Så den kommenttaren faller också till marken.

Min TL-bottendel ser exakt ut som en portad bottendel med en design som skulle kunna tillskrivas herr Carlsson, t ex nedre delen i en OA58 med basdrivern skjutandes uppåt, eller OA5 (eller liknande) utan diskanterna. Snyggt, rent och linje med herr Carlsson.

Dvs betydligt snyggare och mer "Carlsson-aktiga" än många bottendelar som figurerar i denna tråd. Så designmässigt är den alltså bättre, men innehåller inte bara dämpmaterial och en port som en basreflexlåda, utan också två stycken skivbitar som avdelar lådan till en TL, och där uppstod tydligen ett stort problem. Två stycken skivbitar gör således all skillnad. Hmm...

Att förstå hur och att det går att få till riktigt bra TL-lådor som har en bättre bas än en portad det är inte alla förunnat, helt uppenbart. Det finns saker att ta hänsyn till, precis som med en portad låda eller en sluten. Det är därför jag lierar mig de bästa som finns att tillgå i ämnet, förutoam att jag byggt ett antal. DET skulle också kunna vara ett bidrag t ex. Att jag har det direktröret, som inte alla har. För att bidra till de som önskar en bra fast bas till sin OA-låda. Oavsett teknisk lösning. 8)

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA-XXX

Inläggav Chris71 » 2023-02-18 22:04

Då gör vi härmed en liten re-boot inspirerad från HEM 2023, det är uppenbart att utbudet av vägghängda 3-vägshögtalare som är kapabla att spela +100dB 25-20.000Hz är försvinnande liten så därav förblir detta projekt vitalt.

Det testas ju ganska vilt till höger och vänster vissa delar av det som så småningom skall gifta sig i denna tänkta bastard, men för att komma ett kliv framåt så känner jag att det börjar bli dags att rita ihop en låda.
Men i valet av aspirerings teknik så har jag ett stort hack i kunskapskurvan, här behöver jag skarpare huvuden.

Om man skulle tänka sig en dubbel slitsport med gemensam startpunkt, har man gjort bort sig helt då?

För att beskriva så tydlig som det går, istället för att placera en slitsport på varje sida om element som har varsin början och slut, så vill jag placera bägge på samma axel så att de spelar åt bägge sidorna men möts mitt inne i lådan, lite som en T-korsning om det klargör den tänkta placeringen.
Vi kan spara frågorna över varför denna knäppa lösning tills vi rett ut om det ens går.

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA-53.0

Inläggav Chris71 » 2023-02-18 22:07

Testar om ett dop även kan öka intresset, eller om jag måste börja släppa ännu fler konstiga idéer till allmänheten

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3607
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: OA-XXX

Inläggav juanth » 2023-02-20 15:53

Chris71 skrev:Då gör vi härmed en liten re-boot inspirerad från HEM 2023, det är uppenbart att utbudet av vägghängda 3-vägshögtalare som är kapabla att spela +100dB 25-20.000Hz är försvinnande liten så därav förblir detta projekt vitalt.

Det testas ju ganska vilt till höger och vänster vissa delar av det som så småningom skall gifta sig i denna tänkta bastard, men för att komma ett kliv framåt så känner jag att det börjar bli dags att rita ihop en låda.
Men i valet av aspirerings teknik så har jag ett stort hack i kunskapskurvan, här behöver jag skarpare huvuden.

Om man skulle tänka sig en dubbel slitsport med gemensam startpunkt, har man gjort bort sig helt då?

För att beskriva så tydlig som det går, istället för att placera en slitsport på varje sida om element som har varsin början och slut, så vill jag placera bägge på samma axel så att de spelar åt bägge sidorna men möts mitt inne i lådan, lite som en T-korsning om det klargör den tänkta placeringen.
Vi kan spara frågorna över varför denna knäppa lösning tills vi rett ut om det ens går.


Något sånt här kanske?

E83ED710-01CA-4D5F-B87C-D80FDCC3DB85.jpeg
E83ED710-01CA-4D5F-B87C-D80FDCC3DB85.jpeg (1.24 MiB) Visad 1358 gånger
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA-XXX

Inläggav Chris71 » 2023-02-20 18:44

juanth skrev:
Chris71 skrev:Då gör vi härmed en liten re-boot inspirerad från HEM 2023, det är uppenbart att utbudet av vägghängda 3-vägshögtalare som är kapabla att spela +100dB 25-20.000Hz är försvinnande liten så därav förblir detta projekt vitalt.

Det testas ju ganska vilt till höger och vänster vissa delar av det som så småningom skall gifta sig i denna tänkta bastard, men för att komma ett kliv framåt så känner jag att det börjar bli dags att rita ihop en låda.
Men i valet av aspirerings teknik så har jag ett stort hack i kunskapskurvan, här behöver jag skarpare huvuden.

Om man skulle tänka sig en dubbel slitsport med gemensam startpunkt, har man gjort bort sig helt då?

För att beskriva så tydlig som det går, istället för att placera en slitsport på varje sida om element som har varsin början och slut, så vill jag placera bägge på samma axel så att de spelar åt bägge sidorna men möts mitt inne i lådan, lite som en T-korsning om det klargör den tänkta placeringen.
Vi kan spara frågorna över varför denna knäppa lösning tills vi rett ut om det ens går.


Något sånt här kanske?

E83ED710-01CA-4D5F-B87C-D80FDCC3DB85.jpeg


Ganska exakt så, men om du fortsätter att skämma bort mig med illustrationer så kommer jag ju aldrig bli motiverad att börja cadda.

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3607
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: OA-XXX

Inläggav juanth » 2023-02-20 18:50

Chris71 skrev:
juanth skrev:
Chris71 skrev:Då gör vi härmed en liten re-boot inspirerad från HEM 2023, det är uppenbart att utbudet av vägghängda 3-vägshögtalare som är kapabla att spela +100dB 25-20.000Hz är försvinnande liten så därav förblir detta projekt vitalt.

Det testas ju ganska vilt till höger och vänster vissa delar av det som så småningom skall gifta sig i denna tänkta bastard, men för att komma ett kliv framåt så känner jag att det börjar bli dags att rita ihop en låda.
Men i valet av aspirerings teknik så har jag ett stort hack i kunskapskurvan, här behöver jag skarpare huvuden.

Om man skulle tänka sig en dubbel slitsport med gemensam startpunkt, har man gjort bort sig helt då?

För att beskriva så tydlig som det går, istället för att placera en slitsport på varje sida om element som har varsin början och slut, så vill jag placera bägge på samma axel så att de spelar åt bägge sidorna men möts mitt inne i lådan, lite som en T-korsning om det klargör den tänkta placeringen.
Vi kan spara frågorna över varför denna knäppa lösning tills vi rett ut om det ens går.


Något sånt här kanske?

E83ED710-01CA-4D5F-B87C-D80FDCC3DB85.jpeg


Ganska exakt så, men om du fortsätter att skämma bort mig med illustrationer så kommer jag ju aldrig bli motiverad att börja cadda.


:) Jag vet inte om det duger ur turbulenshänseende, närheten till resp ingång osv men det känns inte orimligt att det kan fungera. Triangeln i mitten kan säkert göras större för mer separation.
Elementen behöver förstås inte sitta som på bilden eller ens vara två.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA-XXX

Inläggav Chris71 » 2023-02-20 19:13

juanth skrev:
Chris71 skrev:
juanth skrev:
Något sånt här kanske?

E83ED710-01CA-4D5F-B87C-D80FDCC3DB85.jpeg


Ganska exakt så, men om du fortsätter att skämma bort mig med illustrationer så kommer jag ju aldrig bli motiverad att börja cadda.


:) Jag vet inte om det duger ur turbulenshänseende, närheten till resp ingång osv men det känns inte orimligt att det kan fungera. Triangeln i mitten kan säkert göras större för mer separation.
Elementen behöver förstås inte sitta som på bilden eller ens vara två.


Vet inte heller om det behöver vara någon separation av vågledarna heller, rimligtvis är tryckutjämningen mellan ut och insida, om inloppet är symmetrisk i förhållande till elementet och slitsarna identiska så borde det ju fungera förutsatt att det överhuvdtaget fungerar vilket var essensen i frågan :)

Maarten
 
Inlägg: 3834
Blev medlem: 2003-05-25
Ort: Göteborg

Re: OA-XXX

Inläggav Maarten » 2023-02-25 13:22

T-korsningen lär nog vara svår att få att fungera väl med sina böjar.
Men parallella slitsar fungerar nog utmärkt.

Chris71 skrev:Då gör vi härmed en liten re-boot inspirerad från HEM 2023, det är uppenbart att utbudet av vägghängda 3-vägshögtalare som är kapabla att spela +100dB 25-20.000Hz är försvinnande liten så därav förblir detta projekt vitalt.

Spännande projekt!
sb17nbac till alla!

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29939
Blev medlem: 2009-03-30

Re: OA-XXX

Inläggav MagnusÖstberg » 2023-02-28 09:51

schmutziger skrev:Ska när tid finnes testas i od11.det behövs bara en liten mellanbit för att passa.


Det där skulle göra mig glad. Suttit med de tankarna själv och har 2 par OD11 på hyllan.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-07-15

Whooop Whooop

Inläggav Chris71 » 2023-03-24 20:49

Lite för mycket renovera och bygga om det kliar i skapande ådran, så fredagen till ära så fick det följa med ett par små killar som skall få försvara sina färger som en tänkbar kandidat i 3-väggarn om det råkar vara så att någon är intresserad av 3,5-väggs versionen.

Snygga och lagom stöddiga för att duga fint som mellanbasar i en dugligt fet 3-väggare.

Nu gäller det ”bara” att boka in påsklovet för sågning och hoppas att man har tillräckligt med mdf hemma.

Vad säger panelen. Kan detta rocka från 35-270Hz?
Bilagor
A5FC541C-E9E8-4EF8-B86C-1E8F76321D87.jpeg
A5FC541C-E9E8-4EF8-B86C-1E8F76321D87.jpeg (95.81 KiB) Visad 1111 gånger

Maarten
 
Inlägg: 3834
Blev medlem: 2003-05-25
Ort: Göteborg

Re: OA-XXX

Inläggav Maarten » 2023-03-25 09:57

Marknadens bästa baselement i registret 80-500 Hz! Du kunde inte gjort ett bättre val.
Nu ska du 'bara' matcha' med lika bra mellanregister och diskant. Men det finns ju tjatiga stalltips om det här på faktiskt. Tillsammans och med bra baffel och filter kan det bli fantastiskt bra.
sb17nbac till alla!

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA-XXX

Inläggav Chris71 » 2023-03-25 16:23

Maarten skrev:Marknadens bästa baselement i registret 80-500 Hz! Du kunde inte gjort ett bättre val.
Nu ska du 'bara' matcha' med lika bra mellanregister och diskant. Men det finns ju tjatiga stalltips om det här på faktiskt. Tillsammans och med bra baffel och filter kan det bli fantastiskt bra.


Tack för förtroende boosten, det har ju sakta men säkert tunnats ut med kandidater i takt med att den ursprungliga tanken med högtalaren för en gångs skull inte ändrats för mycket.

Som den klurige kan räkna ut så var det en del funderingar och förutsättningar som var tvungna att hända för att en 9,5" bas skall bli första valet för mellanbas i en 3-isch vägs högtalare, kanske framför allt valfriheten att implementera den som en stand-alone 3-vägs eller en 3,5-4-vägs beroende på vad som faller på läppen.
Nu återstår 2 lite tuffa utmaningar, hur bestyckar jag en 3.5-vägs version i botten för en snygg integration, om vi för en stund antar att det kommer sitta en Bliesma 34 i toppen vad matchar vi med i gapet där emellan?

Just nu vore jag glad om mina uträkningar visar att ett 5tums element från SB skulle vara den perfekta matchen för mellanregistret men jag är öppen för i princip vad som helst, och om pengar inte alls spelade någon roll så kanske ATC skulle få leverera ett lämpligt element.
Vad jag är ute efter är ett låg dist, en rimlig effekttålighet i en förpackning som medger en så rak frekvensrespons i området 300-2800Hz

Men jag antar att det som gör detta kul är att det inte är så lätt, men om man lyckas blir man ju glad.

Maarten
 
Inlägg: 3834
Blev medlem: 2003-05-25
Ort: Göteborg

Re: OA-XXX

Inläggav Maarten » 2023-03-25 20:23

Sb15NBAC/CAC blir utmärkt som mellanregister. Kan tom anses vara betydligt bättre än ATC-domen, ffa pga att SbA kan delas lägre men även att SbA har nog lite lägre distorsion. ATC har dock fördelen att kunna delas högre till diskanten men med T34 spelar det ingen roll. Lite högre känslighet hos SbA skulle heller inte vara fel men man kan nog inte få allt.

Alt Purifi NAA men den är så dyr, eller sb17NBAC/CAC.
sb17nbac till alla!

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3274
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: OA-XXX

Inläggav Calleberg » 2023-03-25 21:00

Dare to be different... :mrgreen:
En 10F från 300Hz-20KHz kanske.
Möjligen kan man behöva stötta den med en liten "embiance-diskant" från ca 8kHz
https://www.hifikit.se/komponenter/hogt ... 24g00.html

Det finns en 4 Ohmsvariant ochså
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
sammel
 
Inlägg: 2036
Blev medlem: 2013-11-17
Ort: Oskarshamn

Re: Whooop Whooop

Inläggav sammel » 2023-03-25 23:01

Chris71 skrev:Vad säger panelen. Kan detta rocka från 35-270Hz?


Va kul att du ska använda den basen,
den känner jag igen.
Efter att jag eqat ner en topp 7 dB vid 32 Hz så spelar mina
till 22 Hz utan tapp sedan 3 dB ner vid 20 Hz, det är ju hörnplaserat
room gain basreflex osv vid lyssningspossition.
Min anläggning Nätverksspelare - Azur 851N. DSP - OpenDRC-DA8. Slutsteg CVA 535. A800.
XLI 2500. Hembyggda högtalare med SB acustic, Satori o BMS element
https://freesound.org/home/

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA-XXX

Inläggav Chris71 » 2023-03-25 23:15

Torrsimmar lite olika möjlighet i brist på bättre saker att göra en lördagskväll.
Nästa vecka kommer släkten på besök så då gäller det att ha lite ordning på prylarna som är spridda i ett jämt lager över lägenheten.

Svårt det här med mellanregister, inte förutan att man förstår fäblessen för 2-vägs lösningar.

SS diskanten är stand-in för Bliesma tills de kommer fram.
Bilagor
5B87114C-D18C-4886-982A-BDC6F78B55CE.jpeg
5B87114C-D18C-4886-982A-BDC6F78B55CE.jpeg (118.34 KiB) Visad 1000 gånger
9AD8B7B0-24A4-41BF-8CF5-CEF8DE1DC75D.jpeg
9AD8B7B0-24A4-41BF-8CF5-CEF8DE1DC75D.jpeg (123.79 KiB) Visad 1000 gånger

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA-XXX

Inläggav Chris71 » 2023-03-25 23:48

Maarten skrev:Sb15NBAC/CAC blir utmärkt som mellanregister. Kan tom anses vara betydligt bättre än ATC-domen, ffa pga att SbA kan delas lägre men även att SbA har nog lite lägre distorsion. ATC har dock fördelen att kunna delas högre till diskanten men med T34 spelar det ingen roll. Lite högre känslighet hos SbA skulle heller inte vara fel men man kan nog inte få allt.

Alt Purifi NAA men den är så dyr, eller sb17NBAC/CAC.


Du ser när man börjar vända och vrida på det är det inte sp enkelt som man först trodde, men i version 1 som blir nån slags proof of concept så blir det enkel mellan, men om mitt lådsågande känns OK så kan det komma att bli dubbla NBAC som mellan, men det finns ju även ett par TX som jag är sugen på att testa och MNRX12 samt en trotjänare som SS 12W.

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA-XXX

Inläggav Chris71 » 2023-03-25 23:51

Calleberg skrev:Dare to be different... :mrgreen:
En 10F från 300Hz-20KHz kanske.
Möjligen kan man behöva stötta den med en liten "embiance-diskant" från ca 8kHz
https://www.hifikit.se/komponenter/hogt ... 24g00.html

Det finns en 4 Ohmsvariant ochså


Jag älskar att vara annorlunda men mina 10F/8414G10 är på långtidslån till en byggare i Dalarna och hur lockande den lösning är så lämnar den lite övrigt att önska i känslighet och effekttålighet, men i rätt sammanhang är det svårt att hitta något snyggare från 330-3k

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-07-15

Re: Whooop Whooop

Inläggav Chris71 » 2023-03-26 00:01

sammel skrev:
Chris71 skrev:Vad säger panelen. Kan detta rocka från 35-270Hz?


Va kul att du ska använda den basen,
den känner jag igen.
Efter att jag eqat ner en topp 7 dB vid 32 Hz så spelar mina
till 22 Hz utan tapp sedan 3 dB ner vid 20 Hz, det är ju hörnplaserat
room gain basreflex osv vid lyssningspossition.


Jo den skall bli kul att testa, dock en ganska annorlunda konstruktion utseendemässigt än dina men då de 2 högtalare som till utseendet och i viss mån även konstruktionen påminner om dina har jag valt lite klenare grejer i midbas och fläskat på i botten istället.
Har ju ett Audimax 28.3 bygge i plan, där blir det Visaton TIW 250 i botten och Seas Excel 6,5 i mellanbasen, sen skall ju mina "Nordic Noir" bestyckas och där ser det ut att bli BMS 12 630 i botten och Satori TX i mellan.

I dessa så kommer ju basfundamentet till med ytterligare lite understöd från 20-ish - upp till den nivån som kan krävas för en vettig integration med denna "mellanbas", ser fram emot port råd när den skall snickras ihop.

Användarvisningsbild
sammel
 
Inlägg: 2036
Blev medlem: 2013-11-17
Ort: Oskarshamn

Re: OA-XXX

Inläggav sammel » 2023-03-26 00:11

Kul med nya byggen. Kommer att följa :)
Du har många spår,för mig blir det oftast ett åt gången.
Bidrar gärna om jag kan :)
Min anläggning Nätverksspelare - Azur 851N. DSP - OpenDRC-DA8. Slutsteg CVA 535. A800.
XLI 2500. Hembyggda högtalare med SB acustic, Satori o BMS element
https://freesound.org/home/

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA-XXX

Inläggav Chris71 » 2023-03-26 13:31

sammel skrev:Kul med nya byggen. Kommer att följa :)
Du har många spår,för mig blir det oftast ett åt gången.
Bidrar gärna om jag kan :)


Någonting blev inte som det skulle när jag blev till, tyvärr så hämtar min kreativa ådra energi i någon form av kaotiskt tillstånd.

Det gör att tidsbegränsade eller kalenderstyrda projekt är inte min forte och det är inte alltid helt enkelt för andra inblandade att hänga med i alla tighta svängar som brukar uppstå på vägen, men jag har trots flertalet försök inte lyckats ändra på detta och nu i mogen ålder känns det lite sent.

Till mitt försvar så vill jag framlägga att det (ännu) mest karaktäristiska draget hos den mänskliga hjärnan jämfört med en dator är att i hjärnan så är våra resurser ihopkopplade i ett neurala nätverket flerdimensionellt och inte 2-D, så hur snabbt en CPU än är så kan den bara lösa en beräkning i taget medans vår hjärna klarar att hoppa mellan olika dimensioner av lösningar oberoende av tid.

Men det gör oxå att man måsta ha gott om utrymme för prylar till pågående projekt och inte bråttom att bli klar :)

Användarvisningsbild
sammel
 
Inlägg: 2036
Blev medlem: 2013-11-17
Ort: Oskarshamn

Re: OA-XXX

Inläggav sammel » 2023-03-26 13:59

Ibland skulle jag önska att jag var mer flexixel,
tycker också det är lite sent att försöka ändra på :)
Min anläggning Nätverksspelare - Azur 851N. DSP - OpenDRC-DA8. Slutsteg CVA 535. A800.
XLI 2500. Hembyggda högtalare med SB acustic, Satori o BMS element
https://freesound.org/home/

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA-XXX

Inläggav Chris71 » 2023-03-26 20:08

Hej

Vet att detta är lite fräckt men kan inte klämma in en CAD kurs i mitt nuvarande schema,men skulle ändå behöva få min taffliga skiss arr bli något som går att lämna till en snickare för tillkapning av material.

Normala fall duger mitt kludder eftersom jag själv står vid sågen denna gång skulle det behövas lite proffsigare touch.

Som den smarta kommer se så hade jag redan i skiss nr 1 missat att baffelns lutning måste finnas med.
Slutresultatet är tänkt att vara som pappslöjden fast snyggt :)
Bilagor
41F51E42-9D56-4405-ACAA-9358EA16A513.jpeg
41F51E42-9D56-4405-ACAA-9358EA16A513.jpeg (124.88 KiB) Visad 916 gånger
E1E1EDC3-C482-4FE2-8F29-8AD236CF29E1.jpeg
E1E1EDC3-C482-4FE2-8F29-8AD236CF29E1.jpeg (125.14 KiB) Visad 916 gånger

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29939
Blev medlem: 2009-03-30

Re: OA-XXX

Inläggav MagnusÖstberg » 2023-03-28 08:23

Vad det gäller mellanregister så har jag 10f och 15nbac.

Kan bara säga att jag skulle valt 15nbac alla dagar i veckan!

Är det någon som vill köpa 6 st oanvända 10f så hojta till :P
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 2003-12-30

Re: OA-XXX

Inläggav LeifB » 2023-03-28 11:24

MagnusÖstberg skrev:Vad det gäller mellanregister så har jag 10f och 15nbac.

Kan bara säga att jag skulle valt 15nbac alla dagar i veckan!

Är det någon som vill köpa 6 st oanvända 10f så hojta till :P

Du har inga 15nbac till övers?
Optimera mera!

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA-XXX

Inläggav Chris71 » 2023-03-28 11:41

MagnusÖstberg skrev:Vad det gäller mellanregister så har jag 10f och 15nbac.

Kan bara säga att jag skulle valt 15nbac alla dagar i veckan!

Är det någon som vill köpa 6 st oanvända 10f så hojta till :P


Magnus, vilken 10F modell är det, jag har eventuellt ett behov.

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3274
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: OA-XXX

Inläggav Calleberg » 2023-03-28 14:34

MagnusÖstberg skrev:Vad det gäller mellanregister så har jag 10f och 15nbac.

Kan bara säga att jag skulle valt 15nbac alla dagar i veckan!

Är det någon som vill köpa 6 st oanvända 10f så hojta till :P


Fyraohmare hade jag kunnat prova några stycken (ev alla 6) om priset är rätt.
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

FöregåendeNästa

Återgå till DIY-forum


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster