Lite större domeelement som mellanregister?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav Calleberg » 2023-02-08 17:52

Eller varför inte en "Midnight special" med 2st SB17NBAC i en två och en halv vägs MMT tillsammans med Bliesmas 34mm Alukalott i waveguide. Delat 125Hz. Insert hårdrocksemoji här=>
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare
 
Inlägg: 8579
Blev medlem: 2003-12-03
Ort: ografi

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav DQ-20 » 2023-02-08 18:09

I-or skrev:Om man ändå vill hålla sig till en tvåvägslösning med basmoduler kan det förvisso tyckas vara förgjort, men det finns superhemliga proprietära lösningar utvecklade av I-or Engineering.

Host, host,
1. SB17NBAC med delningsfrekvens om ca 200 Hz. Inget problem vid ekvalisering, åtminstone för sötpunkten och man kan alltid ha flera ekvaliseringsinställningar.
2. SB17NBAC i basreflexkonfiguration med slitsport avstämd till ca 90 Hz, naturligtvis i kombination med ekvalisering.


Om det inte framkommit tidigare så gillar jag gamla hjältar och mytbildning i allmänhet så 300 Hz tycker jag är bästast. Vänligen fråga mig inte varför. När det gäller basreflexavstämning av toppsystem så gjorde faktiskt Naqref, salig i åminnelse, en specialversion av den lilla LTS-högtalaren där han utnyttjade basreflex för ett toppsystem där originallösningen var sluten. Skälet var just att maximera ljudtryckskapaciteten från elementet som var litet men hade ett mycket lågt Qes. Med endast analoga filter som inte var särskilt justerbara uppfattade jag att det inte var helt snutet ur näsan att integrera runt delningen, men det verkar som det gick.

/DQ-20
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39776
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav petersteindl » 2023-02-08 18:40

Föredrar snarast 250 Hz. :) Allt enligt engelska hifipatriarker. Detta för att ligga i linje med tonala skalor i musik.

En annan anledning kan vara att välja element, dessas placering i rum och delningsfrekvens för att kombinationen skall ge så lite destruktiv interferens som möjligt i lyssnarposition.

En annan möjlighet är att lägga delningen helt ovanför schröderfrekvensen så att våglängden blir kort och rumsresonans samt destruktiv interferens blir gälland för hörseln. Då används helst delning vid 400 Hz.

Det finns lite olika designkriterier.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare
 
Inlägg: 8579
Blev medlem: 2003-12-03
Ort: ografi

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav DQ-20 » 2023-02-09 16:42

petersteindl skrev:Föredrar snarast 250 Hz. :) Allt enligt engelska hifipatriarker. Detta för att ligga i linje med tonala skalor i musik.


Även om jag inte delar uppfattningen är det ett argument helt i min smak: "gammal är äldst". :D

/DQ-20
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav RogerGustavsson » 2023-02-09 17:02

Här är en högtalare med dome i mellanregistret.

Bild

Bild

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav goat76 » 2023-02-09 17:16

RogerGustavsson skrev:Här är en högtalare med dome i mellanregistret.

[ Bild ]

[ Bild ]


De allmäna samlade intrycken jag hört folk säga angående Neumanns högtalare är att de är ganska tråkiga att "nöjeslyssna" på, men att de är bra redskap vid ljudproduktion. Diskantelementen de använder sägs vara högtalarnas akilleshäl. fast nu handlar ju denna tråd om mellanregister så det är kanske bra, men går den att köpa för en hemmasnickare?

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav RogerGustavsson » 2023-02-09 17:38

goat76 skrev:
RogerGustavsson skrev:Här är en högtalare med dome i mellanregistret.

[ Bild ]

[ Bild ]


De allmäna samlade intrycken jag hört folk säga angående Neumanns högtalare är att de är ganska tråkiga att "nöjeslyssna" på, men att de är bra redskap vid ljudproduktion. Diskantelementen de använder sägs vara högtalarnas akilleshäl. fast nu handlar ju denna tråd om mellanregister så det är kanske bra, men går den att köpa för en hemmasnickare?



De bör väl i rimlighetens namn vara lika tråkiga att lyssna på vid ljudproduktion också? Kanske är det det tråkigt att avlyssna andras produktioner gjorda via andra monitorsystem?

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6253
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav I-or » 2023-02-09 18:40

Just KH420 lär inte vara det minsta tråkiga att lyssna på. De enda påtagliga skönhetsfläckarna är överaggressiva skyddskretsar för diskanten (studiovärlden är dock tuff och mycket kan gå fel med SBS, så det är inte alls orimligt) och en aning begränsad ljudtryckskapacitet i basen. Möjligen kan en del lyssnare tycka att riktverkan är alltför stor i övre mellanregister / undre diskant, men detta beror på uppställning och rumsegenskaper.

Det är för övrigt inget som helst fel på diskantelementets egenskaper, tvärtom. Man bör alltid betrakta audiofilrykten med ytterligt stor skepsis.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/neumann-kh420-review-studio-monitor.33529/

https://en-de.neumann.com/product_files/6506/download
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav goat76 » 2023-02-10 00:36

RogerGustavsson skrev:
goat76 skrev:
RogerGustavsson skrev:Här är en högtalare med dome i mellanregistret.

[ Bild ]

[ Bild ]


De allmäna samlade intrycken jag hört folk säga angående Neumanns högtalare är att de är ganska tråkiga att "nöjeslyssna" på, men att de är bra redskap vid ljudproduktion. Diskantelementen de använder sägs vara högtalarnas akilleshäl. fast nu handlar ju denna tråd om mellanregister så det är kanske bra, men går den att köpa för en hemmasnickare?



De bör väl i rimlighetens namn vara lika tråkiga att lyssna på vid ljudproduktion också? Kanske är det det tråkigt att avlyssna andras produktioner gjorda via andra monitorsystem?


Här är en recension av Neumann KH310 där recensenten i överlag är ganska positiv till högtalaren som arbetsredskap i studion och gillar dome-mellanregisterelementet, men samtidigt tycker han högtalaren är ganska tråkig att lyssna på musik på.


Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6253
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav I-or » 2023-02-10 18:03

I-or skrev:Man bör alltid betrakta audiofilrykten med ytterligt stor skepsis.


Neumann KH310A uppvisar goda mätresultat och fungerar definitivt bra även för avslappnad musiklyssning:

https://www.audiosciencereview.com/foru ... tor.17723/

https://en-de.neumann.com/product_files/1719/download
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav goat76 » 2023-02-10 18:47

I-or skrev:
I-or skrev:Man bör alltid betrakta audiofilrykten med ytterligt stor skepsis.


Neumann KH310A uppvisar goda mätresultat och fungerar definitivt bra även för avslappnad musiklyssning:

https://www.audiosciencereview.com/foru ... tor.17723/

https://en-de.neumann.com/product_files/1719/download


Det är inget ”audiofilrykte”, det är olika användares uppfattning av hur högtalaren låter och samma intryck finns att hitta lite varstans på nätet.

Om man precis aldrig någonsin kan lita på hur människor uppfattar en högtalare låta, då finns det inte heller någon vits med att söka något som objektivt ska vara bättre. Vilket sinne är det egentligen vi försöker tillfredsställa?

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav RogerGustavsson » 2023-02-10 18:50

KH310A har baselement vid sidan av mellan- och diskantelementen. Här delas det tydligen vid 650 Hz utan problem. Vid vilken frekvens börjar det bli ett problem?

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6253
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav I-or » 2023-02-10 18:59

goat76 skrev:
I-or skrev:
I-or skrev:Man bör alltid betrakta audiofilrykten med ytterligt stor skepsis.


Neumann KH310A uppvisar goda mätresultat och fungerar definitivt bra även för avslappnad musiklyssning:

https://www.audiosciencereview.com/foru ... tor.17723/

https://en-de.neumann.com/product_files/1719/download


Det är inget ”audiofilrykte”, det är olika användares uppfattning av hur högtalaren låter och samma intryck finns att hitta lite varstans på nätet.

Om man precis aldrig någonsin kan lita på hur människor uppfattar en högtalare låta, då finns det inte heller någon vits med att söka något som objektivt ska vara bättre. Vilket sinne är det egentligen vi försöker tillfredsställa?


Mätresultaten är helt utan allvarliga invändningar och det finns massor av recensioner (av vilka jag länkade till två) som ger utmärkta betyg vid all lyssning. I videorecensionen som du länkade till tar göken upp distorsion för diskantelementet, vilken de facto inte existerar. Dessutom hänvisas till en klangbalans som bara existerar i denna individs fantasivärld. Trovärdigheten blir då mindre än noll.

Det är viktigt att inse att svaga lyssnare finns överallt.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6253
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav I-or » 2023-02-10 19:02

RogerGustavsson skrev:KH310A har baselement vid sidan av mellan- och diskantelementen. Här delas det tydligen vid 650 Hz utan problem. Vid vilken frekvens börjar det bli ett problem?


Ja, detta syns som en liten dal i den horisontella spridningen. Frekvensen är dock så låg att detta inte leder till några svårare problem.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav goat76 » 2023-02-10 23:23

I-or skrev:
goat76 skrev:
I-or skrev:
Neumann KH310A uppvisar goda mätresultat och fungerar definitivt bra även för avslappnad musiklyssning:

https://www.audiosciencereview.com/foru ... tor.17723/

https://en-de.neumann.com/product_files/1719/download


Det är inget ”audiofilrykte”, det är olika användares uppfattning av hur högtalaren låter och samma intryck finns att hitta lite varstans på nätet.

Om man precis aldrig någonsin kan lita på hur människor uppfattar en högtalare låta, då finns det inte heller någon vits med att söka något som objektivt ska vara bättre. Vilket sinne är det egentligen vi försöker tillfredsställa?


Mätresultaten är helt utan allvarliga invändningar och det finns massor av recensioner (av vilka jag länkade till två) som ger utmärkta betyg vid all lyssning. I videorecensionen som du länkade till tar göken upp distorsion för diskantelementet, vilken de facto inte existerar. Dessutom hänvisas till en klangbalans som bara existerar i denna individs fantasivärld. Trovärdigheten blir då mindre än noll.

Det är viktigt att inse att svaga lyssnare finns överallt.


Ursäkta, men har jag påstått att det inte existerar bra omdömen och recensioner på dessa högtalare? Den recensionen jag länkade till var även den övervägande positiv.

Det jag har sett är flera återkommande kommentarer att Neumanns högtalare låter tråkiga, tillräckligt många för att jag ska bedömma det som ett av många samlade intryck. Menar du att alla som tycker så är gökar?

Jag har varit genuint intresserad av denna högtalare, men att döma av det jag läst så skulle jag inte våga köpa ”grisen i säcken” utan lyssning.

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare
 
Inlägg: 8579
Blev medlem: 2003-12-03
Ort: ografi

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav DQ-20 » 2023-02-11 13:14

goat76 skrev:Menar du att alla som tycker så är gökar?
Dags att kamma sig och viss lite klädsam självinsikt tror jag. Att ta ett steg tillbaka och ta in vad i hela friden det är som diskuteras. Alla här är gökar i bästa fall. Det är tur att man skriver anonymt så att inte vänner och kollegor börjar titta ännu mera snett än vad de redan gör. Det liksom räcker med att man måste säga "De är högtalare. Jag har byggt dem själv." när de kommer in i TV-rummet. En del här är dessutom lallare, vilket kanske var vad som avsågs. Av de som presenterar högtalarrecensioner på jootjoob är det enligt min bedömning en svårartad övervikt av riktiga lallare. Övriga är mest bara taskigt navlade. Och det är inte så konstigt om man beaktar att de har ett så pass svårt inre tryck att de känner att de måste berätta för andra vad de tycker om ett par HÖGTALARE genom att filma, ljudsätta och redigera sitt budskap från sin överbelamrade håla. Står på intet sätt nyblivna veganer efter i sin iver att dela nyfunna insikter.

Med de bästa av hälsningar,

DQ-20
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav goat76 » 2023-02-11 13:51

DQ-20 skrev:
goat76 skrev:Menar du att alla som tycker så är gökar?
Dags att kamma sig och viss lite klädsam självinsikt tror jag. Att ta ett steg tillbaka och ta in vad i hela friden det är som diskuteras. Alla här är gökar i bästa fall. Det är tur att man skriver anonymt så att inte vänner och kollegor börjar titta ännu mera snett än vad de redan gör. Det liksom räcker med att man måste säga "De är högtalare. Jag har byggt dem själv." när de kommer in i TV-rummet. En del här är dessutom lallare, vilket kanske var vad som avsågs. Av de som presenterar högtalarrecensioner på jootjoob är det enligt min bedömning en svårartad övervikt av riktiga lallare. Övriga är mest bara taskigt navlade. Och det är inte så konstigt om man beaktar att de har ett så pass svårt inre tryck att de känner att de måste berätta för andra vad de tycker om ett par HÖGTALARE genom att filma, ljudsätta och redigera sitt budskap från sin överbelamrade håla. Står på intet sätt nyblivna veganer efter i sin iver att dela nyfunna insikter.

Med de bästa av hälsningar,

DQ-20


Den videon var ju bara ett exempel av många. Personligen sätter jag ingen större vikt just vid den killens åsikt, han råkar bara vara en av många som beskrivit dessa högtalare som något tråkiga i återgivningen.

Och angående gökar…
Kan det månne vara så att I-or även skulle vilja kalla personerna av de recensioner han själv länkade till för gökar, kan det ha varit så han menade tror du? :)

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav Calleberg » 2023-02-11 17:04

Det är ju inte heller helt omöjligt att de här gökarna kollar på varandras "recensioner".
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Maarten
 
Inlägg: 3834
Blev medlem: 2003-05-25
Ort: Göteborg

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav Maarten » 2023-02-11 17:09

Jag tror att många åsikter kan förklaras av omedvetenhet om psykologi (av olika slag) samt "circle of confusion'.

Jag har numera (efter många tester och mätningar) inga större betänkligheter att köpa högtalare utifrån rimligt kompletta och väl genomförda mätningar.

Japp, BliesMa ser fina ut men är dyra.
Kraniet skrev:Bliesma är antagligen det bästa mellanregisterelementet av dome-typ som går att köpa nu. Fin frekvensgång och väldigt låg dist.

Tex deras element med beryllium
https://hificompass.com/en/speakers/mea ... sma-m74b-6

De har ju alla bra spridning (här normaliserat).
Beryllium
[ Bild ]
Aluminium
[ Bild ]
Tyg
[ Bild ]
sb17nbac till alla!

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3362
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav eljulio » 2023-02-11 17:46

CONCLUSION
As a near- to mid-field monitor, the KH 310 r from Neumann displays the same almost obsessive perfectionism which is already familiar from the KH 120. The workmanship, measurements, and listening impression are all completely convincing throughout, all of which has been accomplished without the use of any exotic concepts, transformers or the like. With traightforward engineering skill, here a highly professional tool of the highest quality has been created. Anyone who now thinks that this may all be fine and good, but certainly sounds boring and will not provide any listening pleasure, is greatly mistaken. A listening trial at Neumann Berlin or a dealer can quickly dispel this impression. Possibly one may then be 4,000 euros poorer, however with the good feeling of having made a safe and worthwhile investment.

Man blir ju lite nyfiken. Skulle behöva bra datorhögtalare. :mrgreen: Skämt åsido. Upp till vilket lyssningsavstånd kan dessa göra jobbet. Ser ju galet bra ut prestandamässigt.

[url]file:///C:/Users/andreas.juhl/Downloads/docu0134_KH310_review_S-and-R_en_2013-04.pdf[/url]

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav distad » 2023-02-11 18:01

Kraniet skrev:
I-or skrev:Om man ändå vill hålla sig till en tvåvägslösning med basmoduler kan det förvisso tyckas vara förgjort, men det finns superhemliga proprietära lösningar utvecklade av I-or Engineering.

Host, host,
1. SB17NBAC med delningsfrekvens om ca 200 Hz. Inget problem vid ekvalisering, åtminstone för sötpunkten och man kan alltid ha flera ekvaliseringsinställningar.
2. SB17NBAC i basreflexkonfiguration med slitsport avstämd till ca 90 Hz, naturligtvis i kombination med ekvalisering.


:D

SB is the shit. :mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav goat76 » 2023-02-11 19:39

Calleberg skrev:Det är ju inte heller helt omöjligt att de här gökarna kollar på varandras "recensioner".


...Och alla dessa som påstår sig inte gilla hur just denna högtalare låter måste bara ha hamnat i någon slags gemensam psykos, någon annan rimlig förklaring finns inte. :)

...Eller så kanske det handlar om ett hemligt syndikat, som trots att alla medlemmar fullständigt avgudar högtalaren har bestämt sig för att sprida falsk information för att gemensamt krossa företaget Neumann! :)

...Fast kanske är det mer rimligt att inse att det inte existerar en högtalare som precis alla tycker lika mycket om?

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav goat76 » 2023-02-11 19:44

eljulio skrev:CONCLUSION
As a near- to mid-field monitor, the KH 310 r from Neumann displays the same almost obsessive perfectionism which is already familiar from the KH 120. The workmanship, measurements, and listening impression are all completely convincing throughout, all of which has been accomplished without the use of any exotic concepts, transformers or the like. With traightforward engineering skill, here a highly professional tool of the highest quality has been created. Anyone who now thinks that this may all be fine and good, but certainly sounds boring and will not provide any listening pleasure, is greatly mistaken. A listening trial at Neumann Berlin or a dealer can quickly dispel this impression. Possibly one may then be 4,000 euros poorer, however with the good feeling of having made a safe and worthwhile investment.

Man blir ju lite nyfiken. Skulle behöva bra datorhögtalare. :mrgreen: Skämt åsido. Upp till vilket lyssningsavstånd kan dessa göra jobbet. Ser ju galet bra ut prestandamässigt.

[url]file:///C:/Users/andreas.juhl/Downloads/docu0134_KH310_review_S-and-R_en_2013-04.pdf[/url]


• Distance minimum : 0,75 m (2,5')
• Distance recommandée : 1,0–2,5 m (3'–8')
• Distance maximum : 6,0 m (18')

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav Calleberg » 2023-02-11 19:54

goat76 skrev:
Calleberg skrev:Det är ju inte heller helt omöjligt att de här gökarna kollar på varandras "recensioner".


...Och alla dessa som påstår sig inte gilla hur just denna högtalare låter måste bara ha hamnat i någon slags gemensam psykos, någon annan rimlig förklaring finns inte. :)

...Eller så kanske det handlar om ett hemligt syndikat, som trots att alla medlemmar fullständigt avgudar högtalaren har bestämt sig för att sprida falsk information för att gemensamt krossa företaget Neumann! :)

...Fast kanske är det mer rimligt att inse att det inte existerar en högtalare som precis alla tycker lika mycket om?


Den sämsta sortens människor är de som med avsikt "missförstår" det man säger eller skriver. Det finns en särskild plats i helvetet för detta mänskliga avskräde... :D
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Lite större domeelement som mellanregister?

Inläggav goat76 » 2023-02-11 20:03

Calleberg skrev:
goat76 skrev:
Calleberg skrev:Det är ju inte heller helt omöjligt att de här gökarna kollar på varandras "recensioner".


...Och alla dessa som påstår sig inte gilla hur just denna högtalare låter måste bara ha hamnat i någon slags gemensam psykos, någon annan rimlig förklaring finns inte. :)

...Eller så kanske det handlar om ett hemligt syndikat, som trots att alla medlemmar fullständigt avgudar högtalaren har bestämt sig för att sprida falsk information för att gemensamt krossa företaget Neumann! :)

...Fast kanske är det mer rimligt att inse att det inte existerar en högtalare som precis alla tycker lika mycket om?


Den sämsta sortens människor är de som med avsikt "missförstår" det man säger eller skriver. Det finns en särskild plats i helvetet för detta mänskliga avskräde... :D


Menar du att jag avsiktligt missförstått dig?

Du får gärna förklara vad det var du faktiskt menade, för om jag har missförstått din kommentar så har jag absolut inte gjort det med avsikt. Det är möjligt att din korta kommentar framstår mer tydlig för dig själv, eller så är jag bara trög? :)

Föregående

Återgå till DIY-forum


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster