Har ju sett byggen som kostar mycket med dyra element. Finns det motsatta ? Men det kanske är mycket svårare, att få till ?
Har ju sett att det finns några gamla högtalare som man kan få för en liten peng, och de lådorna kan kanske vara något att stoppa in nya grejer i ? tänker jag då

Idag så kostar en topp modell i en budget serie ifrån något märke som säljer köpehögtalare, 14-15 och ibland ända upp till 20-tusen

Här nedan är några lådor som kostar lite och någon kanske funkar i ett DIY bygge ?. Om någon låda skulle vara intressant att använda så kanske jag någon gång försöker starta ett bygge, om jag får ihop pengar och om det finns mycket hjälp med vad som funkar och uträkningar osv. så jag kan skruva och löda ihop det. Jag har inte den kunskap som behövs som många vet, men det skulle vara roligare att ha ett eget bygge än köpeburkar någon gång i framtiden. Nedan är 3 modeller med 10-tummare och en med dubbla 8-tummare. (JBL och Dali)Skall det byggas, så ska de kunna spela bas så det känns lite också.