Ja, det är frågan; blir det Solhagas Open Baffles

Bakgrunden är att mina basar och subbasar inte riktigt matchar mina linjekällor med avseende på både karakteristik och utseende:
En tanke är att då ta de tre basarna och sätta dom i en öppen baffel-konfiguration igen.
Så här såg det ut för tio år sedan:

Jag vill nu inte ha ett så maffigt uttryck, så en smalare baffel skulle föredras.
Det är ju bra också med tanke på diffraktioner från de stora ytorna.
Vid fastsättningen av elementet behöver jag inte tänka så mycket på att undvika vibrationer, det strålas ju i varje fall inget framåt.
Materialet som finns i de nuvarande basarna, 30 mm massivt trä räcker nog för hela bygget, jag kan till och med behålla elementens infästning i frontbafflarna.
För att fortfarande bibehålla en någorlunda basåtergivning, så får baffeln svepas runt sidorna i ett slags V-konfiguration.
Rundade kanter är tänkta att minska kantdiffraktioner. Här tänker jag mig något 3D-utskrivet.
Jag har två kanaler per sida för att driva de tre slutstegen som driver elementen.
Tanken är att då låta en kanal driva det element som är vid golvet och en kanal de två över.
Elementet vid golvet kan då få egen baskompensation och kanske större baffel; den skall ju bära de övriga två bafflarna.
Jag tänker mig alltså ha ett modulärt system, där de tre bafflarna stackas på varandra. Det blir lite lättare att hantera och bygga då.
Elementen, Acoustic Elegance TD15H, drivs av varsitt Modulus-86 om cirka 45 W.
Liknade steg räckte till för de gamla högtalarna.
Det går ju att göra detta som ett "no brainer", men det vore ju kul att göra lite utvecklingsarbete också.
Så, vad är domen; OB or not OB?