Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:Det här kan väl bli "pKK", d.v.s. piP Killer Killer.
Chris71 skrev:piP har fascinerat mig till gränsen av irritation mer än en gång
Chris71 skrev:Det mest korrekta jämförelsen om jag skulle lycka helt frikopplat från metod och design vore att skapa en modern version av A4-14, den "lilla" högtalaren som överraskar med det stora ljudet.
Chris71 skrev:Johan_Lindroos skrev:Det här kan väl bli "pKK", d.v.s. piP Killer Killer.
Jag aspirerar sällan på att välja "rätt" namn även om det kan finnas en hel del tankar bakom projektnamnet då det skall slå an någon slags ambition som förhoppningsvis leder till något slags resultat.
Men eftersom du öppnade Alladins grotta så kan jag ju hålla med att det kan finnas ett korn till inspiration men det är inte just i detta bygge, piP har fascinerat mig till gränsen av irritation mer än en gång, men inte tillräckligt långt för att jag skall köpa ett par även om det varit nära, men flera gånger har jag byggt liknande konstruktioner men med annan bestyckning eller annorlunda designade alster med samma bestyckning det har varit lärorikt men inte riktigt uppnått avsedda syften.
Men för att knyta ihop säcken så kan det väl närmast sammanfattas som, varje gång jag sätter tänderna i en Ino skapelse för att jag hittat något som jag inte riktigt förstår eller vill ändra på så slutar det oftast med att jag lär mig något om hur man ibland tvingas kompromissa med sina ursprungliga idéer för att nå sina mål.
Varför jag denna gång valde Maartens Rävar som inspiration är ganska simpelt, på samma sätt som Faktiskt hade tydliga inspiratörer och "Husgudar" när jag hittade hit för nästan 20år sedan, Räv har givit samma typer av verktyg och inspiration till en ny våg av byggen men med lite annan smak och andra kreatörer, det tycker jag är otroligt trevligt. Så om jag lyckas pilla ihop något som får Holmer att vakna igen och börja följa ett spår som leder honom till Faktiskt vore ju lite småroligt.
Det mest korrekta jämförelsen om jag skulle lycka helt frikopplat från metod och design vore att skapa en modern version av A4-14, den "lilla" högtalaren som överraskar med det stora ljudet.
Men tills något börjar låta så får the Cub hänga kvar då de kommer få låna sitt ansikte och sin lungor från Räv.
jonasp skrev:Heja heja!
Namnet pKK är ju givet!
Gillar din auspuffanlage, den visar att bredband även fungerar för analogt ljud.
Glebster skrev:PKK![]()
Ännu ett intressant projekt. Heja!
jonasp skrev:Glebster skrev:PKK![]()
Ännu ett intressant projekt. Heja!
pips-Kompis-Kompis.(Johan ska ha äran för förkortningen, dock.)
Sedan undrar jag om den däringa kabelen i det bredbandiga avgasröret är fullt ut strömningsoptimerad. Måste nog testas med en vortex analyzer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster