Moderator: Redaktörer
adzer skrev:...eller om jag kan sätta en rc krets på min tara labs omni kablar jag har nu?
RogerGustavsson skrev:I den låginduktiva LTS-varianten är det 20-par i vardera ledaren, 4 kvmm. Borde ju räcka med 10-par (2 kvmm) i vardera ledaren och på så vis få en smidigare kabel. Hur blir det då med RC-länken? Ska den ha andra värden?
Naqref™ skrev:RogerGustavsson skrev:I den låginduktiva LTS-varianten är det 20-par i vardera ledaren, 4 kvmm. Borde ju räcka med 10-par (2 kvmm) i vardera ledaren och på så vis få en smidigare kabel. Hur blir det då med RC-länken? Ska den ha andra värden?
Jepp! Bara mäta induktans och kapacitans på den kopplingen så kan jag räkna ut andra värden.
planetaryice skrev:Funderar lite kring kabelgenomföraren på 10mm. Kan man få på en kabelstrumpa på sladden och få igen den? Eller måste kabelgenomföraren ha en större innerdiameter? Hur mycket isf?
planetaryice skrev:Är det alltså 55-749-61 från elfa man ska ha? innan jag skickar in en beställning.
silvervarg skrev:Tyvärr så verkar inte mätdata från kabeln finnas på LTS hemsida längre. Någon som hittar den?
Är det någon som har jämfört denna kabel med tex vanlig EKK och hört ngon skillnad? Kanske rent av vågar sig på att säga att någondera är bättre?
Eller är idén just att få en snällare impedans för förstärkaren att driva?
Stämmer det att IÖ kör med EKK i sitt demorum?
Jag tittade inte när jag var där för det fanns så mycket annat som var av större intresse...
Haakan_W skrev:just meningen med den är att den inte skall höras
Haakan_W skrev:jag skulle inte orka göra den, kör förresten med EKK med strumpa...ser ungefär ut som en av jormas kablar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 74 gäster