Det blev ganska stora hål kvar i frontarna, tillverkade snabbt ett par nya bafflar av en gammal garderob, med basrör från den stora samlingen av sådana. Snabb simulering visar på runt 32Hz avstämning, passar mig perfekt. Bafflarna monteras utanpå de andra, enkelt och rätt stabilt. Lat som jag är så hamnar rör och bas där de gamla hålen var. Nu behövs nåt element också, och eftersom de här gamla godingarna blir över så kan man ju försöka med dom ett varv till. Passar rätt skapligt i lådor av den här storleken och med den här avstämningen.

Hittade resterna av en inre basport också, lite minimalistisk sådär, men den hamnar ju på insidan så ingen ser den ... va? måste den fungera också .... ?
Tänkte använda dom som stöd till fronthögtalare, placerade mot bakväggen för att samtidigt ta itu med diverse stående våg som kan uppstå. Det dröjer emellertid innan jag är där och tills dess så kan jag ha dom att leka med och mäta på. Såhär blev dom, toppade med mina piP-light, och såhär blev en första mätning i närfält utan filter. Det blir nog bra när det blir färdigt, det kostade inte mycket mer än besväret och kul är det. Hela tiden. Som sagt, vad skall man göra med alla gamla grejor?

.