hej!!
jag har en Zachry D-250 Monoslutsteg o jag hade tänk att köpa 2 basar och sätta i separata lådor.
har nu en 200watts bas som bara står o fladdar :P
vet nu inte alls vad jag ska köpa, hade inte tänk mig allt för dyrt heller, inte över 3000 för basar o meterial.
skulle vilja ha lite tryck i basen inte bara ett massa bröööl som de är nu.
är Bumper 1248 IP bra bra alternativ eller är de bara skit? dom säljs just nu billigt på hifikitt.
rummet är på 20kvm o jag lyssar på all sorts musik
är de nån som har nått bra förslag?
info om Zachry D-250
Monoslutsteg Zachry D-250. Perfekt till subbasmoduler, även i professionella tillämpningar. Inbyggt elektroniskt delningsfilter med steglöst justerbar deln.frekv. 63-200 Hz. Kan användas som vanligt monosteg. In- och utgångarna till filtret i stereo. Ställbar ingångsimpedans. Slutsteget är på 250 W/4 Ohm (120 W RMS/8 Ohm) och har mycket stor strömkapacitet. Dynamisk uteffekt är 400 W/4 Ohm! Volymkontroll och dubbla relästyrda högtalarutgångar. Zachry D-250 kopplas direkt till en förförstärkare eller mixer. Har du en förstärkare där du kan separera för- och slutsteg kopplar du in Zachry D-250 där. Det går även att ta signal till Zachry D-250 direkt från en förstärkares högtalarutgång med högnivåadapter. Signal/brus 98 dB och THD endast 0.015 %. In.impedans min 9 kOhm. RCA-kontakt. Mått 210 x 145 x 315 mm. Vikt 8 kg. S-märkt