tack för städningen.
Kaffekoppen. Spelaren spelar fantastiskt trevlig.. Jag har ju haft droppen tidigare här. Samt den då jämfört med Ulf´s reimyo CDP 777 vilket är en kanonspelare ..
Och droppen skäms inte för sig i den jämförelsen.
Denna cd då i förhållandet till dessa tidigare jämförelser.
Ja kort sagt så är denna cd bättre på ALLA parametrar än droppen enligt mina öron.. Jag kan tänka mig beskriva den som en parning mellan en droppe o en benchmark dac på nåt sätt.. och skippa det negativa dom båda bidrar individuellt med och behålla det trevliga..
Svårt att direkt ge mer exakta utpekanden anser jag då just ljud ÄR så olika i olika system samt rum.
men tills nu då i tre olika system har Ayon påvisat en rent kanon förmåga att spela så öron o hjärta finns med i musiken man hör på..
och den gräver djuuuupt i skivan efter nyanseringar fraseringar o tonala klingningar på enskilda instrument ..
och detta utan digitalis eller örontröttande hårdhet..
jag anser den rent prisvärd enligt vad jag uppfattar den kan bidra med ljudligt..
men den åker ju med upp till Sthlm nästa gång som vi åker. Så vi kanske i mån av tid kan testa den hos dig eller Johan om ni har fått något som kan spela uppställt..
Vi skall ju lira LA mayro på Johans burkar också..
Edit.
Sedan kaffekoppen så vill jag inte skriva mer exakta utlåtanden än så här. Jag gör det av regel aldrig.. och kommer heller inte utvekla det mera heller.. Detta ÄR för mig inget unikt..
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.