Är detta ormolja eller inte?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Nefilim
Sura gubben

Är detta ormolja eller inte?

Inläggav Nefilim » 2007-08-01 18:07

Nano Liquid???

Och vilket literpris!!! 8O

En mycket liten droppe är allt som behövs för att öka kontaktytan i olika elektriska kontakter och strömbrytare och omkopplare. De små partiklarna fyller ut de ojämnheter som alltid finns på kontaktytor av metall och därmed miskas kontaktresistansen.
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2007-08-01 18:15

Oljan separerar partiklarna så att de inte har kontakt med varandra.

....och....

En mycket liten droppe är allt som behövs för att öka kontaktytan i olika elektriska kontakter och strömbrytare och omkopplare. De små partiklarna fyller ut de ojämnheter som alltid finns på kontaktytor av metall och därmed miskas kontaktresistansen.
/J

Cygnus resurectum

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2007-08-01 18:16

:lol: Erkänner att jag inte läste så noga! :)

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-08-01 18:18

Snakeoil
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2007-08-01 18:31

Jääs...!

Bild

Åsså länkar vi till http://usw och inte till ftp:// och avslöjar vårt lösenord fler gånger. 8)
/naq ändrade länkningen

Användarvisningsbild
matereo

Inläggav matereo » 2007-08-01 21:17

Svalander var först, när han krängde Belt prylar... Han tröttar fortfarande ut mig nåt hemskt... Suck... :(
from the beginning of our social awareness as kids we are taught to be mediocre, materialistic, two dimensional and limited. ;)

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2007-11-07 22:16

Kan en sådan här göra någon nytta???

http://www.fastaudio.com/INT/acsys000.html

Bild
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2007-11-07 22:50

Något billigare alternativ. Länk

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2007-11-08 00:18

soundbrigade skrev:Kan en sådan här göra någon nytta???

Bild

Dom finns tydligen i flera versioner:

http://www.6moons.com/audioreviews/fran ... ators.html :)

Bild
When routine bites hard

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2007-11-08 12:46

Fru Huggbäver frår skrapa ner mig från taket ett par ggr varje kväll när det görs reklam för någon trasa man slänger med i tvättmaskinen och vars uppgift är att se till att kulörtvätt INTE fäller på den andra tvätten utan på trasan. Trasan är framntagen med en vetenskaplig formula. Så kanske de här antiresonatorerna också är.
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2007-11-08 13:08

jag tycker du skall köpa några dylika tingestar och köra ett tiotal lexingtonlakan á 800 :-/st företrädesvis vita på 60 grader tillsammans med ett par röda jeans sedan kan du ju stämma skiten ur dem och deras ultradeluxformula :lol:
jag får inte ut ngt av att vara bland dem som inte förstår mig

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2007-11-08 13:14

OlA-68 skrev:jsedan kan du ju stämma skiten ur dem och deras ultradeluxformula :lol:

FEL FEL FEL!!!!! Vetenskaplig formula, inte ultradeluxe!!!

Användarvisningsbild
Britt-Gunnar

Inläggav Britt-Gunnar » 2007-11-08 13:24

en sak som jag har funderat på är om uppfinnarna av den här typen av prudukter tror på dess verkan själv och då handlar i god tro eller om dom bara är ute efter att tjäna pengar
Mvh carl

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2007-11-08 13:25

Kontaktsmörjmedel innehåller normalt sett inte partiklar av metall för att förbättra kontaktegenskaperna. "Normala" kontaktoljor eller -fetter fungerar genom att isolera kontaktytan från omvärlden (mindre korrosion) samt att man förhindrar nötning i kontakten om den är utsatt för många i- och utjackningar eller vibrationsrik miljö (minskat slitage och nötningskorrosion).

Kontaktsmörjmedlet lägger sig som en film mellan kontaktytorna. Det tunna skikt smörjmedel tillåter elektriska laddningar att passera, så den effektiva kontaktytan ökas också jämfört med icke-smorda kontakter.

Därmed inte sagt att en apparat som befinner sig i en normal hemmamiljö någonsin kommer att behöva kontaktsmörjmedel. Det är främst i svåra miljöer dessa produkter kommer till användning.

Att blanda i metallpartiklar har med största sannolikhet ingen vidare teknisk effekt på kontaktegenskaperna, snarare kan jag se problem med nötning i kontakten. Däremot gör det säkert att prislappen kan saltas på avsevärt.

En tub kontaktvårdsfett från ELFA kostar t.ex. 83:50 + moms...

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2007-11-08 13:43

TCM skrev:Dom finns tydligen i flera versioner:

http://www.6moons.com/audioreviews/fran ... ators.html :)

Haha, att någon orkar skriva 6 sidor om något sådant... Jag läste förståss inte alltihop, utan försökte hitta en kort sammanfattning.

Kul och se lite andra folks lyssningsrum också. Klickers och stenväggar, måste ju vara perfekt när man utvärderar sånt här. Speciellt med extremt resonanta högtalare också (dom grå med d'appolito konfiguration = kvarvågspipa med bredbandare, bryter upp med en "dämpad smäll" vid ca 5KHz)... Hmmm, tja... Tydligen gör folk helt andra vil i livet än Max.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2007-11-08 14:57

soundbrigade skrev:Kan en sådan här göra någon nytta???

Bild

Till och med bilen gick ju fortare. Och fick bättre väghållning.
Det måste ju vara en skitbra grej.
Nu väntar jag bara på att de publicerar accelerationssiffror, toppfartssiffror, bränsleförbrukningsdata oh mätningar på G-krafterna i svängar innan jag slår till.
Undrar om de kommer snart. ;)

Undrar om frugan bli nöjdare om man har en sån där mellan skinkorna när man....? :oops:

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2007-11-08 15:04

KarlXII skrev:Undrar om frugan bli nöjdare om man har en sån där mellan skinkorna när man....? :oops:

.... griljerar dem i ugnen. Kokar ni er julskinka på spisen (i gryta) eller i ugnen??
Blir senapen godare om man har en sådan fjuttirutt vid sidan av i köket när man mal senapsfröna???

En annan sak som är konstig. I hobbylokaen där jag snickar på tisdagskvällarna finns det massor med träsnuttar som man kan plocka med sig gratis. Det fanns på gamla flaskor med dansk körsbärsvin en liten mässingspokal. En gratis träbit och en flaska körsbärsvin för 68 kronor ger en resonator för en tiondel av vad de där kostar. :)

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2007-11-08 15:28

Jag säger bara som George Costanza när han lärde ut hur man klarar lögndetektortest i Seinfeld:

"It's not a lie.... if You believe it"

:)

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2007-11-08 15:58

phloam skrev:Jag säger bara som George Costanza när han lärde ut hur man klarar lögndetektortest i Seinfeld:

"It's not a lie.... if You believe it"

:)

:D
When routine bites hard

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2007-11-08 16:07

Det är inte orm- utan haj-olja, faktiskt.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2007-11-08 16:32

phloam skrev:"It's not a lie.... if You believe it"

Det skulle ju varit roligt i sig om det inte vore så tragiskt. Folk tror ju på det här och sedan går ut och slår alla dem som inte tror på det i huvudet. (Fast är väl kanske lite tvärtom också).

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2007-11-08 16:59

soundbrigade skrev:
phloam skrev:"It's not a lie.... if You believe it"

Det skulle ju varit roligt i sig om det inte vore så tragiskt. Folk tror ju på det här och sedan går ut och slår alla dem som inte tror på det i huvudet. (Fast är väl kanske lite tvärtom också).

Det har du alldeles rätt i... fast, om man öht befinner sig i riskzonen att bli slagen i huvet med ormolja så tycker jag nog att man får tåla den leken, typ :)

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2007-11-08 17:03

Vilka menar du. De som säger att negativ energi och takyoner inte finns och att kvatfenomen inte uppträder i makrokosmos - eller de som hävdar att slika fenomen fixar tvättdukar som absorberar färgpartiklar från rödfärgade jeans ....

En bra tråd här:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20270

Återgå till Köpråd