Moderator: Redaktörer
Slartibartfast skrev:länktips
Det är extremt, ohyggligt, as, as, as, jätte, rå, rå, rå, rå, as, supersvårt att gissa sig till vad du vill ha. Båda är bra, jag skulle valt pi60 då jag tycker den är bättre på allt. Om den får rummet som den vill ha d v s! I o f s tror jag nog jag skulle röstat på pi60 ändå eftersom de är snyggare.
[slrt]
platon1980 skrev:Japp, vad ska jag köpa? Motivering önskas.
Martin skrev:Jag skulle provat pi60. Dels för det är de enda av de två jag hört (eller pi60s egentligen) och dels för att jag tror mer på konceptet. Jag gillar inte riktigt hur carlsson presenterar ljudbilden, jag vill ha mer skärpa och renhet. Dessutom är barnfåtöljerna fulare.
screen skrev:Då tycker vi ganska lika då slart !![]()
Mvh Björn//
Slartibartfast skrev:Nyare Carlsson vet jag inte alls hur bra de är på det men 70-talarna kan ju vara de bästa loungehögtalarna som finns!
Sanny_X skrev:Så ofokuserd återgivning är ett plus?
Ta ett par PA-högtalare, rikta den rakt upp i taket och du har mer dB än Carlsson och lika ofukuserad ljudbild till ett lägre pris. Perfekt för party?
Sanny_X skrev:Så ofokuserd återgivning är ett plus?
Ta ett par PA-högtalare, rikta den rakt upp i taket och du har mer dB än Carlsson och lika ofukuserad ljudbild till ett lägre pris. Perfekt för party?
Sanny_X skrev:Jag vill höra var musikanterna står (om inspelningen medger), det går inte med orto-akustiska högtalare. Jag gillar Ino, vad som är "bäst" eller "rätt" bryr jag mig inte om.Jag gillar "direkt-ljud", vill man lyssna på takreflexen. så varsågod.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster