Moderator: Redaktörer
profbd skrev:med dina högtalare kommer det väl inte märkas någon skillnad med eller utan legato så det är väl bara att handla
fast köpvärd njet
alltså med tanke på vad en nu dvdspelare kostar är väl en gammal cdspelare för samma peng en dålig affär
Belker skrev:Min har gått som en klocka i tio år snart. Legato går ej att koppla ur. Använder min som transport. Snabb och med bra UI. Endast optisk utgång. En trotjänare helt enkelt!
meanmachine skrev:Jag har ju en sådan där och jag tycker kanske att 1600:- är i överkant. Solid och tung men man får rätt mycket för de slantarna. Så ja skulle säga 50/50 på priset!
Bill50x skrev:meanmachine skrev:Jag har ju en sådan där och jag tycker kanske att 1600:- är i överkant. Solid och tung men man får rätt mycket för de slantarna. Så ja skulle säga 50/50 på priset!
OK. Säljer du din för 800:-?
Vet du skillnaden mot 904:an? En sådan har jag som sagt hittat för 900, men svart, vilket inte är lika snyggt som "champagne".
/ B
meanmachine skrev:Nja. Men runt 1000-lappen torde du finna en. Annars finns ju fina Denon som DCD-1560 ute för samma peng som jag finner bättre.
meanmachine skrev:Varför inte en Sony då? Ty Xa-50es eller liknande.? Eller de tar kanske inte brända skivor.
Jocke skrev:Jag har en PD9700 - liknande spelare med tallrik fast utan Legato Link. Tror det var den sista av modellerna utan. Dessutom har den inte en massa knappar på framsidan - de sitter på fjärren. Hade tankarna på att använda den som transport men nån DAChar det inte blivit.
/Jocke
Hetsporren skrev:Du får en NY superfin Yamaha CDX-397 för 1600 kr!
Snudd på idiotiskt att köpa en PD-S06 då...![]()
Bill50x skrev:Jocke skrev:Jag har en PD9700 - liknande spelare med tallrik fast utan Legato Link. Tror det var den sista av modellerna utan. Dessutom har den inte en massa knappar på framsidan - de sitter på fjärren. Hade tankarna på att använda den som transport men nån DAChar det inte blivit.
/Jocke
Den är en läckerbit. Men sällan man ser den till försäljning...
/ B
Miles skrev:Får nog hålla med Hetsporren här.. En typ 10 år gammal spelare känns inte särskilt intressant då, hur skön att hantera den än är. Risken för att lasern är på väg att ta slut borde ju vara stor exempelvis.
enJohn skrev:Miles skrev:Får nog hålla med Hetsporren här.. En typ 10 år gammal spelare känns inte särskilt intressant då, hur skön att hantera den än är. Risken för att lasern är på väg att ta slut borde ju vara stor exempelvis.
Det finns få saker (i min anläggning) som ger så gynnsamma placeboeffekter som skivtallriken på min cd-spelare, den tunga solida känslan och snygga displayen!![]()
![]()
Detta är inte att förakta!
/en john med en liten sony
PekkaJohansson skrev:Två nackdelar med skivtallrik på cd-spelare: det ger högre tröghetsmoment och det är opraktiskt att ha skivan upp och ned (man ser inte etiketten samt måste vända den på väg ur asken när man spelar i normala spelare).
Jocke skrev:Är det inte så att rotationhastigheten varierar i en CD? Skulle väl gå snabbare i yttervarv, då. Skulle kanske kunna innebära lite längre tid att byta spår innan hastigheten ändrats och stabiliserats?
Bill50x skrev:meanmachine skrev:Nja. Men runt 1000-lappen torde du finna en. Annars finns ju fina Denon som DCD-1560 ute för samma peng som jag finner bättre.
Gillar inte Denon-grejor. De låter lite "slöa" och skramliga i diskanten i mina öron. Fast jag har bara lyssnat på deras billigare försök. Kombon DM-33 är dock helt OK för priset.
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster