Kribban skrev:Kan nog justera i menyerna men det fungerar inte när jag kör i direktläget.
Jag får trixa lite till ikväll.
MVH Christer
Undertecknad har nyss köpt denon 1507 förstärkaren, efter att kasserat mitt klass-d monster till surroundförstärkare från sony.
Och visst, det låter bättre.
Enligt carlssonplanet är denna förstärkare i stort sett utan färgningar av ljudet, om man inte spelar väldigt högt förstås.
Bra inspelningar låter väldigt bra, dåliga väldigt dåliga- här var min förra förstärkare mera diplomatiskt ljudande, eftersom den lade litet " sameness" över ljudbilden så att inspelningarna lät mera lika.
Snällt och förlåtande skulle man också kunna säga att sonyn lät.
Anhängare av " engelskt" ljud har inget att hämta med ljudkaraktären hos denonreceivern.
Denons receiver har dock ett totalt värdelöst menysystem, med väldigt många knapptryckanden,för att ändra en parameter, från den verkligt värdelösa fjärrkontrollen.
Här blev jag negativt överraskad.
Invändigt ser den nästan identiskt ut som 3807 modellen-troligen samma konstruktör. samma kvalitetsklass på komponenterna.
Provade att köra via LfE ingången på min subwoofer ( ofiltrerad ) och
det inbyggda delningsfiltret i Denonreceivern verkar vara av bra kvalitet, 24/db/okt.
Det låter dock inte lika bra som att låta min subbas sköta delningen med dess inbyggda filter 36 db/okt.
Förstärkarens inbyggda D/A konverter verkar vara verkligt bra.
"direct" läget i denonförstärkaren låter något bättre än " stereo" ( där tonkontrollerna är inkopplade ).
V. H. Richard.