Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Går dessutom troligen att repa elementet.
Alexi skrev:En av dom bästa högtalare som någonsin tillverkat enligt iö mfl.
Ragnwald skrev:Ganska troligt en sladd som har lossnat någonstans.
På elementet, i delningsfiltret eller på terminalerna.
Ragnwald skrev:Ganska troligt en sladd som har lossnat någonstans.
På elementet, i delningsfiltret eller på terminalerna.
LEXrasta skrev:Om ett elemenet bara lägger av vad kan det då bero på?
Enligt killen så har han inte spelat sönder basen utan den har bara lagt av..
Naqref™ skrev:Vad gör du här? Är du inte och kånkar hem dom redan?
LEXrasta skrev:
HAKEN: Den vänstra basen har lagt av,killen som äger dom vet inte vad felet är och har aldrig försökt åtgärda det heller.Dom gick sönder för ca 5 år sedan och då packade han ner dom och stuvade undan dom på vinden.
LEXrasta skrev:Inga andra som har erfarenheter av dessa högtalare?
phloam skrev:LEXrasta skrev:
HAKEN: Den vänstra basen har lagt av,killen som äger dom vet inte vad felet är och har aldrig försökt åtgärda det heller.Dom gick sönder för ca 5 år sedan och då packade han ner dom och stuvade undan dom på vinden.
När du väl har köpt dem kan du fråga om vänstra pannloben la av samtidigt!? "aldrig för sökt åtgärda" *WTF!!!!!!111*
Ragnwald skrev:Du har väl inte tipsat honom om faktiskt.se?
ptr skrev:LEXrasta skrev:Inga andra som har erfarenheter av dessa högtalare?
Jag sitter mitt emellan ett par just nu! Har använt dom dagligen sedan 1998, köpte mina för 7.500:- då, väl investerade pengar. Blåste det ena baselementet bara några månader efter (Tack vare en kass försärkare som hyllas stort på dessa sidor, ni kan väll gissa vilken), elementet skickades till B&W för reparation, men dom bedömde att talspolen var för kass för att kunna ersättas så dom skickade två ersättningselement, hela proceduren kostade 3000:- då...
Har ingen aning om B&W fortfarande håller med element till så gamla modeller, men det är värt ett försök om elmentet står utanför räddning. Kolla med dom direkt, min erfarenhet är att HiFi klubben är ganska inkompetent när det gäller service på gamla B&W-modeller.. Låter detta lite för omständigt kan du ja alltid börja med att be LN Hötalarservice i västra frölunda kika på elementet, dom har en mycket kompetent verkstad!!
Hur som helt är det en förbannat bra högtalare! Minns bara att Aluminiumdiskanterna behöver montioneras frekvent när dom stått ett tag!! Och framförallt så mår dom bra av att möta strömstarka stabila slutsteg, jag har efter den initiala malören matat dom med ett Bryston 4B ST, en perfekt kombination i mina öron!
Och kom ihåg; en högtalare som inte har en 15 tummare till basen är ingen riktig högtalare, det är bara en minimonitor!!![]()
![]()
/ptr
LEXrasta skrev:Ragnwald skrev:Du har väl inte tipsat honom om faktiskt.se?
Nej det kommer jag inte göra,och om jag skulle göra det så är det efter jag köpt högtalarna..
/Danne
Kaffekoppen skrev:Köptes inte dessa högtalare är det skottpengar på dig, och köpte du dom och dom står i en källare oanvända ..... så gråter jag!
Användare som besöker denna kategori: Neuhausen och 7 gäster