NAD T744, erfarenheter?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Moment-23

NAD T744, erfarenheter?

Inläggav Moment-23 » 2008-01-16 02:13

Jag funderar på att köpa en begagnad NAD T744 hemmabioreciever och undrar om det är någon här som har erfarenhet av en sådan?

Jag vet att denons burkar brukar föredras av många, men är det för att de är verifierat bättre än tex nad eller bara för att "alla andra ju har såna"? Jag har i alla fall inte hittat mycket skrivet om T744. Ännu mindre något som skulle styrka att denon i motsvarande prisklass skulle vara bättre. Har LTS testat någon nad hemmabioreciever?

För mig (naturligtvis helt subjektivt) går denon bort av flera skäl:

1. För djupa för min apparatbänk.
2. För fula.
3. För mycket onödigt lullull.
4. Slutstegen verkar inte sådär väldans bra.
5. Jag har redan en NAD T585 och en C352 så rent estetiskt blir det snyggare med ännu en nad.

Det som skulle få mig på andra tankar är om T744 dras med några allvarligare kända (och gärna hänvisbara) brister, tex hög dist, dålig dac, tydlig färgning, undermålig delning av högtalare etc.

Så vilka erfarenheter finns det här av denna reciever?
Det finns definitivt INGET som helst samband mellan pris och prestanda. En billig kabel låter ofta bättre än en sämre.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-01-16 12:51

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=139636

Hoppas du hittar något matnyttigt..

Användarvisningsbild
Moment-23

Inläggav Moment-23 » 2008-01-16 19:31

Kaffekoppen skrev:http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=139636

Hoppas du hittar något matnyttigt..

Tack för länken. Jag hade redan kollat den. Inte så matnyttigt där.
Jag hade nog hoppats på lite mer utförliga redogörelser från några faktiskt.se medlemmar. Ni är, upplever jag det, mer kompetenta än minhemmabio.se -folket...
Subjektiv generalisering som jag står för till 100%. Jag ber gärna de få undantagen på minhembio om ursäkt om de skulle ta illa upp :)
Det finns definitivt INGET som helst samband mellan pris och prestanda. En billig kabel låter ofta bättre än en sämre.

Återgå till Köpråd