Gör inget om dom är snygga också
Moderator: Redaktörer
paa skrev:Peter Steindl räknar i "sin" tråd upp några skapliga skivspelare som dög (nästan) åt Stig Carlsson på 70-talet: Linn Sondek LP12 och Well Tempered. Peter själv tyckte dock tydligen att Pink Triangle var ännu bättre.
Harryup skrev:paa skrev:Peter Steindl räknar i "sin" tråd upp några skapliga skivspelare som dög (nästan) åt Stig Carlsson på 70-talet: Linn Sondek LP12 och Well Tempered. Peter själv tyckte dock tydligen att Pink Triangle var ännu bättre.
Var en bit in på 80-talet.
Men LP-12 kom på 70-talet helst med en Breuer.
Ear skrev:Td 125 LB alla dagar i veckan![]()
Med SME 3012 Arm och numera med Denon DL 103 R
paa skrev:Harryup skrev:paa skrev:Peter Steindl räknar i "sin" tråd upp några skapliga skivspelare som dög (nästan) åt Stig Carlsson på 70-talet: Linn Sondek LP12 och Well Tempered. Peter själv tyckte dock tydligen att Pink Triangle var ännu bättre.
Var en bit in på 80-talet.
Men LP-12 kom på 70-talet helst med en Breuer.
OK, jag fick bara för mig att eftersom Pink Triangle började tillverkas 1979, och den ersatte Well Tempered hos Carlsson, så borde Well Tempered också varit en 70-talskonstruktion. Vet du när den lanserades?
Edit: Hittade nu att den lanserades 1987!
Men två av tre var i alla fall från 70-talet!
Harryup skrev:Jomen du skriver att skivspelare dög nästan åt SC på 70-talet.
Han hade nog möjlighet att höra den första gången runt 82-83 skulle jag tro. Dessutom var varje leverans olika versioner så 79:an var verkligen inte lika 80:an osv. Fast det spelar väl inte så stor roll.
mvh/Harry
Ragnwald skrev:Nej den var inte grann.
Då är min TD-150 vackrare (skryt), men den har jag lagt ner lite jobb på.
twangbang skrev:Tackar för alla tips!
paa skrev:det skulle vara intressant att höra motiveringen till varför trådskaparen vill ha förslag just (bara) från 70-talet.
majjen04 skrev:Hej!
Leta rätt på en Trancriptor Skelton Turntable, gärna med en Vestigal eller formula 4 MK3 arm
Den är grymt snygg samt låter fortfarande bra.
Mvh
Kenth
twangbang skrev:Tackar för alla tips! Toréns är fina!
Vet någon något om luxmans skivspelare? Tycker dom är snygga i a f, men har aldrig spelat på nån.
Harryup skrev: ....
Råd, köp remdrivna spelare.
Om du inte hittar en Technics SP-10a.
mvh/Harry
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster