Denon 1908

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

ronnyx

Denon 1908

Inläggav ronnyx » 2008-02-07 22:47

Jag funderar på att lämmna Linn och bygga vidare med ett Denon 1908. Som det är nu använder jag en försteg slutsteg kombo 2250/exotik från Linn. Är det någon som har erfarenhet av Denons 1908 ? Hur är det på 2 - kanals lyssning ? Blir man tvungen att komplettera med ett slutsteg ? :?:

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2008-02-08 00:28

Jag kör med 1908. Även om mitt slutsteg (Sentec PA9) på pappret kanske inte ser så mycket starkare ut var det klar skillnad i mitt rum. Nu har jag dock ett stort rum på 40 kvadrat. Det finns väl svårare högtalare att driva kan jag tänka och i ett mindre rum hade kanske 1908:an räckt till. Jag är oerhört nöjd med ljudet hemma, har aldrig haft bättre ljud, så jag tvivlar inte ett smack på förstegsdelen.

Dock verkar det vara fler än jag som har upptäckt att de inbyggda DAC:arna inte är så festliga för tvåkanalslyssning. Jag kör med en extern Stello DA-100. Kan vara värt att tänka på om du har tänkt använda recieverns DAC:ar för tvåkanal.

Tärnström
Sonos för hela slanten.

Återgå till Köpråd