Hejsan nu är det dags för lite uppgradering i mitt hemmabiosystem framförallt.
Som det är nu kör jag en 8tums logitech baselement. Alltså det från z-2300 systemet. Detta elementet är stoppat i en jblbaslåda på 65w i slutsteget och det går att få ut ganska bra tryck men djupbasen blir lite lidande så jag får inte mkt under 35hz.
Det jag är ute efter är en lite större baslåda som klarar av att spela högt riktigt högt. Jag vill gärna ha bas under 30hz eller gärna ner under 25hz om möjligt. Men jag vill helst inte ge avkall på tryck. Jag är inte ute efter någon ren snabb bas utan mest en jäkla massa muller men ändå inte för slött då det ofta är musik i filmer så kan det vara kul om den inte totalt sackar efter.
Jag vet inte alls vad man borde ha för storlek på element 10 eller 12tum?
Det jag har tillgång till själv är 2 st infinity 10tums basar och nån bochman 12tums bas. Alla basar är bilbasar med andra ord så funkar det nog inte. Sen har jag ett hypex slutsteg det minsta på 75w rms.
Frågan är om man ska bygga själv eller om man ska köpa? Jag känner att det inte blir så bra när jag bygger så jag kanske ska köpa. Men kanske byggsats funkar?
Aja alla tipps är intressanta och beggat funkar bra också. Så ge alla tipps ni kan.
Prisklass? runt 3000kr