Nehäpp inte xindak här inte. Såg att det fanns viss erfarnenhet av acurus här på forumet.
Någon som har hört båda och kanske kan delge sin uppfattning. Båda finns till salu på hifimagasinet.
Moderator: Redaktörer
Wader skrev:Nehäpp inte xindak här inte. Såg att det fanns viss erfarnenhet av acurus här på forumet.
Någon som har hört båda och kanske kan delge sin uppfattning. Båda finns till salu på hifimagasinet.
Nefilim skrev:Wader skrev:Nehäpp inte xindak här inte. Såg att det fanns viss erfarnenhet av acurus här på forumet.
Jag har hört båda, och rekommenderar tveklöst Acurusen. Den har mycket ork med kraft och kontroll. Linns stärkare brukar inte tycka om högtalare som kräver kraft. Visst kan det låta bta, men när det gäller de lägre oktaverna på lite medelsvåra högt så fixar inte Linn det. Mina erfarenheter.
Richard skrev:Min bror har modellen 5105. Det låter mycket bra med linnhögtalare, om man gillar linnljudet. Linn använder integrerade kretsar istället för transistorer vid utgången- samma teknik som bilstereobyggande, bryggkoppling, således.
Switchad nätdel ingår också, med de risker för störningar det innebär...
H. Richard.
Linns switchande nätdelar är väl bland de renaste du kan hitta så några störningar får du nog inte iaf.
tycks komma ihåg att det var nåt rabalder några år sen när sjukvården ville använda sig av Linns teknik men inte fick? kanske kommer ihåg fel.
Användare som besöker denna kategori: Neuhausen och 7 gäster