Accurate Audio

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Sanny_X

Accurate Audio

Inläggav Sanny_X » 2008-05-18 12:26

Hur funkar det att handla därifrån?

Kan man gå in i Hifi-Punktens butik och handla rakt över disk?
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2008-05-18 12:38

Finns det inte info här.
orkar inte läsa själv.
Mitt minne är blott ett minne numera.

HIFI-Pastorn

Inläggav HIFI-Pastorn » 2008-05-20 22:13

Hej på Er!

Jag startade Hifi-Punkten 1983 tillsamans med Lennart och Peter. Men har idag inga ekonomiska bindningar till företaget.
1998 startade jag och Lennart Accurate Audio AB, då vi startade import av Chord Electronics Ltd.

Jag är nere i butiken en hel del och träffar Lennart och Stefan samt kunder till butiken och även kunder som vill ha hjälp med sin ljudåtergivning hemma etc.
Hifi-Punkten säljer allt som Accurate Audio säljer samtidigt säljer jag direkt till kund ifrån mitt hus i Trollhättan.

Eftersom jag har Webbutik också, skickar jag med SCHENKER till i första hand inom Sverige. Men även en och annan utomlandskund har förekommit.
Detta kommer väl öka med anledning utav det franska företaget SELECTRONIC's uppgraderingsmoduler till Behringer DCX2496. En helt underbar produkt tycker jag och som är ger varje anläggning ett lyft till ett med de möjligheter som den har som aktivt delningsfilter och parametrisk EQ, tidkorrektion mm....

(Hoppas jag inte klampat över gränsen för reklam, utan vill bara informera!)

Leif Ivarsson alias Hifi-Pastorn.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2008-05-21 00:41

Tjena Leif...

Det är nog inga problem.
Däremot skall du ordna en signatur till dina inlägg (under profil) där du anger din koppling till branchen i form av ditt företag Accurate Audio...

Mvh

Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Återgå till Köpråd