Efter att ha tittat runt lite så verkar det som det är vänligare med fler pre out och fler ingångr etc på en förförstärkare mot en integrerad. Vilket är något jag värderar högt eftersom jag har en subbas jag är nöjd med och möjlighet för slutsteg inte är fel.
Ska också nämna att det är i ca 5000 kr klassen vi pratar om.
Så min tanke var att skaffa ett försteg tex Rotel RC06 eller Nad C162 därefter köpa ett begagnat slutsteg. Detta istället för att köpa tex Nad C355BE eller Marantz Pm 7003.
Men vinner man nått på det? Ljudmässigt? Kvalite? Etc etc. Jag själv tycker att det skulle se bra mycket finare ut med ett slimmat försteg på stereobänken och så gömmer man undan steget. Istället för att ha en riktigt ful och fet integrerad förstärkare, dessutom kanske fler möjligheter att byta lite hit och dit på slutstegs fronten och behålla försteget.
Ni kan fritt fram ge lite tips , mm är lite lost på hur jag ska göra.
Kan säga att det inte är brådska med det hela utan detta ska bli av när jag fått en lägenhet som förhoppningsvis trillar in runt årsskiftet. Men det är alltid kul att fundera lite över olika uppgderings möjligheter.
Tack På förhand
Mvh Victor