Moderator: Redaktörer
Hotspur skrev:Stora ord, Rydberg, men du är ju inte direkt ensam om att hylla dessa!
Hotspur skrev:ML 39 är väl ingen höjdarmaskin direkt men visst, jag litar på ditt
goda omdöme. Vad kostar förresten ett par färdigbyggda piP?
avr7000 skrev:Byggsats, från 3950...
Kostar de inte mer????
Man måste dock hämta dem på plats va...
Mvh
/Stefan
Rydberg skrev:Nattlorden, du är inte klar med dina piP än va? Diskanten kan va lite väl piffig och rå när de inte är inspelade. Jag hörde Gromits helt nya, efter en vecka och efter nån månad. Det blir avsevärt mycket bättre
Hotspur skrev:Ganska snygga! Vad är det för mått (cm/l)?
enJohn skrev:Kan väl avslöja att jag inte är helt sådär överförtjust i mina relativt nya piP. Än! Ska spela in dom mera, möblera om, dämpa mera i rummet, skaffa bättre musik, stoppa om dom på natten och prata vänligt med dom när jag är hemma så kanske det ger sig.
/en john mot strömmen?
JockScott skrev:Rydberg: Dessa ino har rätt mycket gemensamt med Kinesiska produkter, lite svårtåtkomliga, lite information att finna om dem, hög kvalite, och pris prestanda i en klass för sig...eller vad säger du?
Rydberg skrev:JockScott skrev:Rydberg: Dessa ino har rätt mycket gemensamt med Kinesiska produkter, lite svårtåtkomliga, lite information att finna om dem, hög kvalite, och pris prestanda i en klass för sig...eller vad säger du?
Tycker de har väldigt lite gemensamt!! Kinihifi är mycket yta och det kan man knappast beskylla Ino för. Kinihifi tillverkas i mängder i stor fabriker, Ino tillverkas styckvis i ett litet snickeri. Det man kan läsa om Kinahifi är hur mycket det kostar, Ino har en produktkatalog på 80 fullskrivna A4. Kinahifi kan man inte lyssna på innan, om man ska ha Ino är det ett krav osv osv
JockScott skrev:Nä Rydberg, nu har du vart för dålig att söka information
avr7000 skrev:Jag får ta med mig några kompisar till Tokholm på Hifi-utflykt och inhandla mig ett par...
ryst skrev:Hur svårt är det för någon med tummen mitt i handen att montera ihop en byggsats med pip ?.
Snackar vi IKEA eller måste man slipa/såga m.m ?
OliT skrev:Kiruna har en förmåga att vara väldigt långt borta från allt.
Inte för jag är Rydberg men jag håller med dig till viss del! (bortsett från de olikheter Rydberg skrev).Rydberg: Dessa ino har rätt mycket gemensamt med Kinesiska produkter, lite svårtåtkomliga, lite information att finna om dem, hög kvalite, och pris prestanda i en klass för sig...eller vad säger du?
Tomat skrev:Inte för jag är Rydberg men jag håller med dig till viss del! (bortsett från de olikheter Rydberg skrev).Rydberg: Dessa ino har rätt mycket gemensamt med Kinesiska produkter, lite svårtåtkomliga, lite information att finna om dem, hög kvalite, och pris prestanda i en klass för sig...eller vad säger du?
Kör ju själv på enbart Kinesisk elektronik + piP. Otroligt nöjd med de små pluttarna, tvekade på skaffa dem först för de var så fula men se dem IRL. Kanonfina! Bättre finish är annat i prisklassen. Kommer förmodligen aldrig göra mig av med dem.
Hehe, varför inte. Förresten ursprungsland Kina, det har väl allt? Komponenterna som sitter i har mkt ofta samma ursprung som andra stora tillverkare. Vad har du för "grejer" förresten?Så man kan säga att även om man har elektronik och kabel med ursprungsland Kina kan man köpa pip? Blev orolig då Rydberg med sin oerhörda samlade kunskap inte såg någon likhet mellan pip och kinesisk hifi...Jag är lite tveksam om mina grejer verkligen håller klassen för ett par pip...tråkigt att köpa dem och så är de oerhört mycket bättre än det andra jag har.
Typ 8000, väntetid på 14 månader
hifirocker skrev:Typ 8000, väntetid på 14 månader
Stämmer verkligen detta? Jag beställda ett par färdigbyggda piP i början av sommaren (typ juni) och åkte upp till Sthlm i mitten på augusti för att hämta dem. Det enda kravet var att jag valde körsbär som finish för att få dem klara på så pass kort tid. Hade jag valt någon mer exotisk finish hade det säkert dröjt klart längre.
Fast Öhman kanske har fått in fler beställningar den senaste tiden med tanke på alla ino-trådar som poppar upp var varannan vecka vilket gjort väntetiden längre än tidigare.
dawen skrev:Gissa vilket företag som levererade de nya högtalarna till säljaren (och även till säljaren av mina piP)
avr7000 skrev:Ingen fara... jag har redan gett upp![]()
Sanoj skrev:Eftersom Ingvar inte har någon vinst på såna prylar känns det lite tveksamt att andra ska tjäna pengar på det.
....Eller hur![]()
// Jonas
matson skrev:Sanoj skrev:Eftersom Ingvar inte har någon vinst på såna prylar känns det lite tveksamt att andra ska tjäna pengar på det.
....Eller hur![]()
// Jonas
Vinst på transport/frakthantering åsyftas, men det är svårt att förstå om man inte läser......
För övrigt en vidrig annons.
kosmoskatten skrev:Bill50X föreslog en egen avdelning för piP / INO / IÖ relaterade topics och ärligt talat tycker jag det är en bra idé. En del verkar ju tycka att dessa ämnen "förorenar" andra topics så då kan ju vi som faktiskt gillar grejerna vältra oss i det utan att störa friden.
Bill50x skrev:kosmoskatten skrev:Bill50X föreslog en egen avdelning för piP / INO / IÖ relaterade topics och ärligt talat tycker jag det är en bra idé. En del verkar ju tycka att dessa ämnen "förorenar" andra topics så då kan ju vi som faktiskt gillar grejerna vältra oss i det utan att störa friden.
Hehe, förorenar är väl kanske ett väl starkt ord i sammanhanget
Jag själv läser med behållning kommentarerna om PiP/208 osv, men tycker det är lite märkligt att de dyker upp "överallt".
/ B
Bill50x skrev:Jag själv läser med behållning kommentarerna om PiP/208 osv, men tycker det är lite märkligt att de dyker upp "överallt".
Hotspur skrev:Vill bara meddela att en vänlig själ har hörsammat min önskan, tidigare i denna tråd, och att jag således skall få en personlig pIP/pi60-demo. Detta blir riktigt spännande och förmodligen en helt ny tråd...
Hotspur skrev:Vill bara meddela att en vänlig själ har hörsammat min önskan, tidigare i denna tråd, och att jag således skall få en personlig pIP/pi60-demo. Detta blir riktigt spännande och förmodligen en helt ny tråd...
Sanoj skrev:Eftersom Ingvar inte har någon vinst på såna prylar känns det lite tveksamt att andra ska tjäna pengar på det.
....Eller hur![]()
dawen skrev:I princip alla som säljer piP byter till större Inomodeller, ska nämnas.
Och njae, det är relativt svårt att få tag i piP.
JockScott skrev:Säkert ovanligt med pip på beg. marknaden normalt, de säljes men säkert inom "gänget" framför allt men det har varit 2olika par ute på kort tid nu.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster