Moderator: Redaktörer

Laila skrev:Tror du inte att ett par Sentec PA-9 skulle funka/räcka* . . . typ ?
*De ger just 100Wvid 4 Ohm.

Det duger inte där helleravr7000 skrev:Har även ett NAD208 på G ev.
Gillar det inte i basen men eftersom alla andra säger att det låter så bra funkar det säkert i diskanten.
MagnusÖstberg skrev:Det duger inte där helleravr7000 skrev:Har även ett NAD208 på G ev.
Gillar det inte i basen men eftersom alla andra säger att det låter så bra funkar det säkert i diskanten.
MagnusÖstberg skrev:Det duger inte där helleravr7000 skrev:Har även ett NAD208 på G ev.
avr7000 skrev:MagnusÖstberg skrev:Det duger inte där helleravr7000 skrev:Har även ett NAD208 på G ev.
Skönt att höra.... jag har aldrig gillat det men speciellt i basen då, lite mjuk och odefinierad.
Vad tror du om Rotel RB-1080
avr7000 skrev:MagnusÖstberg skrev:Det duger inte där helleravr7000 skrev:Har även ett NAD208 på G ev.
Skönt att höra.... jag har aldrig gillat det men speciellt i basen då, lite mjuk och odefinierad.
Vad tror du om Rotel RB-1080, i diskanten då....
avr7000 skrev:Har även ett NAD208 på G ev.
avr7000 skrev:RHB-10 Michi då.... gammalt men det kanske står sig ljudmässigt?
RB-1080 verkar inte vara så lätta att hitta.... jag får lägga ut en bytesannons på medlemstråden
avr7000 skrev:Den skall alltså bara driva diskant men jag vill ha hyfsat hög effekt för att få tillräckligt spänningssving.
RogerGustavsson skrev:Fast frakt från Tyskland kan vara billigare än inom Sverige!
JM skrev:avr7000 skrev:Den skall alltså bara driva diskant men jag vill ha hyfsat hög effekt för att få tillräckligt spänningssving.
Måste ställa en säkert korkad fråga eftersom det verkar som att alla andra verka fatta vad du menar.
Vad menar du med "tillräckligt spänningssving"?
Vore det en elektrostat-högtalare kunde jag förstå att du vill ha höga spänningsvariationer. En elektrodynamisk högtalare är strömberoende för att skapa en rörelse men hur kommer spänningen in och hur påverkas ljudet?
JM
UrSv skrev:För övrigt är nog billigaste schyssta förstärkarmodul just nu UVD400OEM på eBay för under 500 spänn per modul:
http://www.ebay.com/itm/Hypex-UcD400-OE ... Sw4GVYJMph
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster