Produkt-tips

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Einar_Z

Produkt-tips

Inläggav Einar_Z » 2005-07-27 16:30

Jag har ett par Audio Pro A4-14 MkII (1985) med tillhörande preceiver TPA-150 som nu börjat visa sin ålder. Baselementen har torkat... sedan något år har jag en Cambridge D500 CD-spelare.

Av inredningsskäl vill jag nu i stället ha ett par "bokhylle"-högtalare på väggstativ med tillhörande receiver. Rummet är på ca 37 m2, sparsamt möblerat och gipsväggar/trägolv.

Finns det något bra alternativ som utan subwoofer kan ge anständigt rent ljud & bastryck? Bör inte vara för stort nerköp från Audio Pro-prylarna. Prisnivå för receiver + högtalare tillsammans 4 - 8 kSEK. Egna erfarenheter att föredra, att hitta något som ser bra ut på papperet kan jag ganska bra själv.

Tackar på förhand!

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2005-07-27 16:41

Ja, Ino pip borde kunna fungera. Hake: Måste hämtas på plats i Täby. Mycket lång väntetid om du inte nöjer dig med byggsats och den finnish som råkar finnas i lager. Kontakta IngOhman här på forumet för demo. Pris från 4000 och uppåt beroende på vald ytbehandling och/eller faner och hur mycket du vill göra själv.

Annat alternativ? Nja, det finns ju en vägghängd Carlsson. Men jag vet inte om den tillverkas längre. Kolla www.carlssonplanet.com för info.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Återgå till Köpråd