Moderator: Redaktörer
Baffel skrev:Tips på ställen med bra priser och utbud mottages gärna . Nya eller begagnade CD skivor spelar ingen roll. Beställas på nätet och/ eller fysisk butik / loppis osv i Göteborg , alternativt längs E4an från Göteborg till Stockholm.
Large skrev:Längs E4 finns ju metropolen Linköping och http://www.crazyrecords.se/
nuffe skrev:Bengans på Stigbergs torget i Göteborg. Har både nytt o begagnat av CD samt LP.
Har ofta ett ganska bra utbud på begagnad CD, jag köper ganska ofta där, nu i covid tider blir det inget![]()
Sen finns det flera som säljer begagnat o en del nytt på gångavstånd från Bengas.
Henrik
peterh skrev:Baffel skrev:Tips på ställen med bra priser och utbud mottages gärna . Nya eller begagnade CD skivor spelar ingen roll. Beställas på nätet och/ eller fysisk butik / loppis osv i Göteborg , alternativt längs E4an från Göteborg till Stockholm.
tradera, cdon , lokala second hand butiken etc
hifikg skrev:Plötsligt är det någon gammal jazzdiggare som gått hädan och de otacksamma arvingarna skänker cd-samlingen till Läkarmissionen eller liknande o plötsligt kan man hitta riktigt fina skivor för en spottstyver. Brukar lägga en extra hundring i bössan vid entrén när sådant händer.
Morello skrev:Handlar hyggligt många kompaktskivor via discogs, som är en riktigt bra handelsplats.
nuffe skrev:Har tyvärr upplevt att det inte är samma utgåva i leveransen som beställts. Och det tog ett tag innan jag kom på vad som fel.Morello skrev:Handlar hyggligt många kompaktskivor via discogs, som är en riktigt bra handelsplats.
Bill50x skrev:...
PS. Men gladast är jag över att rubriken på tråden inte var "Vart köper man CD skivor?"
Baffel skrev:Large skrev:Längs E4 finns ju metropolen Linköping och http://www.crazyrecords.se/
Va , finns det stället kvar? !
Baffel skrev:Det stämmer för E4 kommer jag inte in på innan Jönköping . Så om vi då gör så att jag backar bandet och utgår ifrån Jönköping och åker till August Knobbsgatan, vi leker med den tanken , fast det är ju tvärt om jag kommer åka i verkligheten . Om jag ens åker till August Knobbsgatan i första läget dvs.....
. Du hänger väl på att jag bara skojar
Baffel skrev:...
STDI skrev:Baffel skrev:...
. Du hänger väl på att också jag bara skojar
STDI skrev:Baffel skrev:...
Bill50x skrev:STDI skrev:Baffel skrev:...
Å andra sidan är det skitjoobigt just nu att ta sig från Södra Ängby eftersom både Islandstorget och Ängbyplans utfarter ät avstängda pga ledningsarbeten. Vi behöver mer el i stora staden pga alla lantisar som flyttar hit...
/ B
Baffel skrev:Åter till ämnet. Ni som köper via nätet . Är det nya eller begagnade CD skivor? Om det är begagnat , hur vet ni då om de inte är repiga?
hifikg skrev:Man skulle kunna tro att du är son till Pekka
Bill50x skrev:Baffel skrev:Åter till ämnet. Ni som köper via nätet . Är det nya eller begagnade CD skivor? Om det är begagnat , hur vet ni då om de inte är repiga?
Det vet man inte. Men till skillnad mot vinylskivor kan man åtgärda repiga CD's. Jag har ännu inte drabbats av någon CD (pressad, inte hembränd) som inte gått att spela av. Jag har vid ett enda tillfälle drabbats av en ospelbar CD, den fungerade inte i någon av de tre cd-spelare jag hade till hands. Men det gick att rippa av den i min dator och både en hembränd CD och senare fil på datorn fungerar perfekt.
Riktigt repiga och ospelbara CD's kan man oftast polera upp så de fungerar. Att handla begagnade CD's se jag därmed som riskfritt.
/ B
Bill50x skrev:nuffe skrev:Har tyvärr upplevt att det inte är samma utgåva i leveransen som beställts. Och det tog ett tag innan jag kom på vad som fel.Morello skrev:Handlar hyggligt många kompaktskivor via discogs, som är en riktigt bra handelsplats.
Och vad var felet?
/ B
PS. Men gladast är jag över att rubriken på tråden inte var "Vart köper man CD skivor?"
STDI skrev:Jag behöver inte så noga beskrivning över hur du kör. Jag bor bara några hundra meter från E4 och än så länge har jag aldrig kommit till Göteborg när jag kört på den.
En lite anekdot från före tiden för GPS:
En f.d. arbetskamrat hade en dotter som inte hade så bra lokalsinne. Han var på väg i bil från Lund till hemorten Höganäs. Hon ringde sin far och frågade om vägen när hon var på väg SÖDERUT! på E6:an och närmade sig Malmö. Hon hade ju tidigare kört västerut från Lund då hon kom till E6. Där stod GÖTEBORG norrut och till Göteborg skulle hon ju inte så hon svängde på andra hållet.
Baffel skrev:Åter till ämnet. Ni som köper via nätet . Är det nya eller begagnade CD skivor? Om det är begagnat , hur vet ni då om de inte är repiga?
nuffe skrev:STDI skrev:Jag behöver inte så noga beskrivning över hur du kör. Jag bor bara några hundra meter från E4 och än så länge har jag aldrig kommit till Göteborg när jag kört på den.
En f.d. arbetskamrat hade en dotter som inte hade så bra lokalsinne. Han var på väg i bil från Lund till hemorten Höganäs. Hon ringde sin far och frågade om vägen när hon var på väg SÖDERUT! på E6:an och närmade sig Malmö. Hon hade ju tidigare kört västerut från Lund då hon kom till E6. Där stod GÖTEBORG norrut och till Göteborg skulle hon ju inte så hon svängde på andra hållet.
Låter som min fru, hon skulle till Borås o körde o körde och kom hem igen utan! att passera Borås. OBS hon hade GPS![]()
Kan väl säga att hon har andra färdigheter än bilkörning o lokalsinne
Baffel skrev:nuffe skrev:STDI skrev:Jag behöver inte så noga beskrivning över hur du kör. Jag bor bara några hundra meter från E4 och än så länge har jag aldrig kommit till Göteborg när jag kört på den.
Låter som min fru, hon skulle till Borås o körde o körde och kom hem igen utan! att passera Borås. OBS hon hade GPS![]()
Kan väl säga att hon har andra färdigheter än bilkörning o lokalsinne
Men hon lyckades passera Backa? ( den var gammal )
Kalejdokom skrev:Min personliga uppfattning är att Nilentos produktioner låter förträffligt bra på min stereo.
Helmut skrev:I min ungdom hade vi nördar som graverade vinyler i halvfart och ofta men masterbanden eller senare digital master inspelningen som grund.
Ofta fanns en varningstext på vinylerna som varnade för risken med att spela för högt.
Funderar på om dessa nördar är utdöda eller finns det fortfarande nördar som kopplar ut filter och kompressorer och trycker upp cd skivor
med varningstexten som varnar för risken med att spela skivan med för hög nivå. Jag skulle gärna vilja ha "Direktgraverade" Cd skivor!
Skulle gärna byta ut mina Dire strights och Pink Floyd och diverse anda poppisar skivor som kunde få det att låta som en riktigt bra konsert.
Inte helt fel att åka till London och slinka in i en nörd skivbutik?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster